اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در گرو کار مستمر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بهار گفت: اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در بطن جامعه در گرو انجام کار مستمر است.

اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در گرو کار مستمر است
حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن را ظرفیتی قوی و غنی برای کشور خواند و افزود: طبق یکی از تعابیر مقام معظم رهبری، "دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است که تا قرن‌ها می‌تواند برای مخاطبان خود درس و عبرت باشد".

* دفاع مقدس بیانگر یک نبرد اعتقادی است
وی با اشاره به اینکه عرصه دفاع مقدس بیانگر یک نبرد اعتقادی بود، گفت: ایران اسلامی در مقابله با دشمن بعثی به خصوص در سال‌های اولیه جنگ، از نظر تجهیزات و ابرازآلات جنگی ضعیف بود ولی مردم این سرزمین با اتکا به قدرت اعتقاد توانستند پیروزی و استقلال جمهوری اسلامی را رقم بزنند.

* عمده کارهای انجام شده در زمینه دفاع مقدس سطحی است
امام جمعه شهرستان بهار با تأکید بر اینکه در زمینه دفاع مقدس و رشادت‌های آن بسیار کم، کار شده است، ادامه داد: متأسفانه عمده کارهای انجام شده نیز سطحی بوده که باید برنامه‌ریزی منسجم و بهتری برای تبیین آن و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه صورت پذیرد.
وی پرونده هشت سال دفاع مقدسی را سرشار از شورآفرینی و ایثارگری خواند و ابراز کرد: امروز بسیاری از شخصیت‌های تأثیرگذار در عرصه دفاع مقدس در درون جامعه مفقود‌الاثر شده‌اند که لازم است آنها را پیدا کرده و از گنجینه خاطراتشان بهره گیریم.

* خاطرات 8 سال دفاع مقدس ضامن حیات معنوی جامعه است
عظیمی‌زاده با اشاره به اینکه خاطرات واقعه کربلا بعد از گذشت مدت‌ها از وقوع آن، همچنان به عنوان خوراک فرهنگی جامعه اسلامی، ضامن حیات آن و مایه ایجاد نشاط معنوی است، تأکید کرد: خاطرات این عزیزان نیز می‌تواند گویای بسیاری از اتفاقات دوران دفاع مقدس، سختی‌ها، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و موج اعتقادات آنها باشد.
وی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را به عنوان ارکان اصلی جنگ قلمداد کرد و ادامه داد: ضمن اینکه نباید از یادگاران دفاع مقدس غافل شویم باید توجه داشته باشیم این افراد در چم و خم مشکلات روزگار به فراموشی سپرده نشوند.

* لزوم استفاده از زبان هنر در تبیین دفاع مقدس
امام جمعه شهرستان بهار با تأکید بر لزوم انجام کار مستمر در زمینه دفاع مقدس و فرهنگ موجود در آن ابراز کرد: ثبت و ضبط خاطرات و تبدیل آن به یک اثر هنری ظریف و قوی به منظور انتقال آن به جامعه از جمله مواردی است که باید مورد توجه کافی و وافی قرار گیرد.
به گفته وی، جامعه ما برای ورود به عرصه دفاع مقدس از آمادگی بسیاری برخوردار است ولی متأسفانه کم‌کاری مسئولان، هنرمندان و نویسندگان را در این زمینه شاهد و ناظر هستیم.

* کودکان باید از کودکی با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند
عظیمی‌زاده از لزوم آشناسازی کودکان و نوجوانان در مورد فرهنگ دفاع مقدس گفت و تأکید کرد: تبدیل خاطرات و وقایع موجود در هشت سال دفاع مقدس و تبدیل آن به یک اثر هنری مانند انیمیشن، کتاب، فیلم و... می‌تواند در آشنایی کودک با فرهنگ دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کند.
وی خواستار تبیین و تشریح اهداف دفاع مقدس و تفکر موجود در آن در بطن و متن جامعه شد و گفت: این مباحث باید با زبان جوانان و نوجوانان بازگو شود تا اثرگذاری بیش از پیش آن را شاهد و ناظر باشیم.

* مسائل اقتصادی خانواده شهدا مد نظر باشد
امام جمعه شهرستان بهار در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی خانواده شهدا و جانبازان اضافه کرد: بنده هنوز نمی‌دانم چرا مسئولان جامعه به این مهم بی‌توجه هستند؟

* برخی مسئولان از فرهنگ دفاع مقدس بریده‌اند
وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در بین مسئولان را از ضروریات دانست و ابراز کرد: متأسفانه برخی مسئولان جامعه از این فرهنگ بریده‌اند و به سوی رفاه‌طلبی روی آورده‌اند در صورتی که مسئولیت آنها از ایثارگری شهداست.
عظیمی‌زاده با بیان اینکه خواسته‌های شهدا همواره باید در لوح دل و جان جامعه حک باشد، گفت: از آن جا که مقام معظم رهبری به عنوان مسئول درجه 1 نظام، هیچگاه سرکشی هفتگی از خانواده شهدا را ترک نکرده‌اند، باید با تأسی از ایشان همواره در راستای تکریم آنها پیشرو بود.

* لزوم سرکشی مداوم از خانواده‌های شهدا
وی با طرح این سؤال که بنده نمی‌دانم برخی آقایان چرا به خانواده شهدا سر نمی‌زنند، بیان کرد: در حال حاضر خانواده‌های شهدا در شهرستان‌ها گله‌مند هستند چرا که چند سال است مسئولان اقدامی برای سرکشی از آنها انجام نداده‌اند.
امام جمعه شهرستان بهار در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند تا سال‌های سال انقلاب اسلامی را بیمه کند، افزود: ترویج این مهم صلابت، نشاط و ایستادگی جامعه را در پی دارد.
انتهای پیام/ج10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول