اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد؛

لیست بلند بالای مدرسه برای آموزش دو کلمه حرف حساب

خبرگزاری فارس: ماه مهر نزدیک نزدیک است و در این میان هنوز برخی خانواده‌‌ها برای تهیه لباس مدرسه‌ای که متناسب با درخواست مدرسه و جیب‌شان باشد، دغدغه‌دارند.

لیست بلند بالای مدرسه برای آموزش دو کلمه حرف حساب
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، چند سالی است که هر مدرسه‌ای لباس فرم خاصی را برای دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کند، در گذشته فقط مدارس دخترانه لباس خاصی را تعریف می‌کردند که دانش‌آموزان دوره ابتدایی با مقنعه‌ای سفید و مانتوهای سورمه‌ای، راهنمایی و دبیرستان نیز با لباس تیره به مدرسه می‌رفتند، اما اکنون هر مدرسه‌ای می‌گوید باید از لباس فرم خاصی آن هم برای هر مقطع با رنگ خاصی استفاده کنید.
شاید همرنگ شدن دانش‌آموزان در پوشش اهداف فرهنگی و تربیتی داشته باشد، اما این زاویه همیشه پنهان مانده است و خانواده‌ها را روزهای پایانی شهریور ماه به این مغازه و آن فروشگاه می‌کشاند که لیست بلند بالای مدرسه را برای پوشش مدرسه فرزندان‌شان تهیه کنند.

«خرید از فلان فروشگاه برای کت و شلوار پسرم که امسال به مدرسه راهنمایی می‌رود مرا کلافه کرده است»، «باید از فروشگاهی که آدرسش را روی کاغذ برایمان نوشته‌اند فهرست بلند بالا را تهیه کنیم»، «روز بازگشایی مدرسه همه دانش‌آموزان باید با این مدل‌های اعلام شده، سر صف حاضر شوند» اینها جمله والدینی است که برای تهیه لباس‌های فرزندان خود کلافه‌اند. 
این مرد که فرزندش را در یک مدرسه راهنمایی در ساری ثبت‌نام کرده است، می‌گوید: حدود 100 هزار تومان باید برای تهیه لباس فرمی که پیشنهاد دادند هزینه کنم؛ می‌گویند باید به فروشگاهی که گفته‌اند بروم و همین پارچه را تهیه کنم.
وی ادامه می‌دهد: اگر من نخواهم از این فروشگاه خرید کنم یا حتی لباسی با این قیمت برای پسرم تهیه کنم اما به این مدرسه بیایید، باید چه کار کنم؟
خانمی نیز که برای خرید دخترش با مشکل مواجه شده است، اظهار می‌دارد: فروشگاه می‌گوید لباس فرم را تمام کردیم و باید صبر کنید؛ در حالی که ما می‌خواهیم چند روز پایانی تابستان را به مسافرت برویم و باید قبل از رفتن، خریدمان را انجام دهیم.

* اجباری در تهیه لباس نیست
محمدعلی امیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری می‌گوید: هیچ نوع اجباری نباید به خانواده‌ها برای تهیه لباس مدرسه وجود داشته باشد.
وی ادامه می‌دهد: تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان مدارس ضروری است، اما اینکه خانواده‌ها را ملزم به خرید این لوازم از فروشگاهی  خاص کنند، وجود ندارد. البته اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، شاید قصد مدارس سوء استفاده و یا منفعت طلبی نباشد بلکه به منظور رفاه خانواده‌ها چنین تصمیمی گرفته شد، اما نباید اجباری باشد.
 
* صدای زنگ مهر شنیده می‌شود
همیشه بین بایدها، باشدها، می‌تواند باشد و هست فاصله زیادی وجود دارد....
اما آنچه مهم بوده این است که صدای زنگ مهر گوش‌ها را می‌نوازد و هنوز خانواده‌ای نگران است که آیا توانسته است، آنچه که فرزندش می‌خواهد را تهیه کند.
وقتی مدیران برای تهیه لوازم آموزشی غیرضروری و لباس، لیست بلند بالایی را ارائه می‌کنند باید بدانند که دانش‌آموزان در برابر خواسته‌های مدرسه به حرف‌های والدین مبنی بر اینکه ندارم، نمی‌شود و از جایی دیگر تهیه کنیم را متوجه نمی‌شوند و اینجاست که خانواده مجبور می‌شود از زیر سنگ هم که شده است به خواسته مدرسه تن در دهد.
=================
گزارش از مهرانگیز عباسی
============
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول