اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری محقق میشود؛

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به آبخیزداری خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به اجرا و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری استان اختصاص یافت.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به آبخیزداری خوزستان
عزیز ارشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه امسال هفت پروژه آبخیزداری در استان تکمیل می‌شود، اظهار داشت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های باغملک، رامهرمز، مسجدسلیمان، بهبهان، گتوند، ایذه و امیدیه انجام می‌گیرد. 
وی ادامه داد: سه پروژه جدید نیز در این بخش در شهرستان‌های رامشیر، هفتکل و شوش‌تر آغاز شده است. 
ارشم گفت: در سال‌جاری از محل اعتبارات تملک و دارایی استان ۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یافته است.
به گفته وی، امسال همچنین در حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان عملیات بیولوژیک سال‌های گذشته تداوم می‌یابد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی نیز ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای انجام عملیات آبخیزداری، خشکه چینی و گابیون بندی و پخش سیلاب در حوزه آبخیز بالادست اختصاص می‌یابد.
وی هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری را تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول، پیشگیری و رویارویی با فرسایش خاک و سیلاب‌های مخرب، تقویت پوشش گیاهی، حفظ و احیای آبخیزهای بحرانی، بهره‌برداری کامل از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت مالی در منابع اقتصادی کشور و بهره‌برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه‌های آبخیز عنوان کرد.
ارشم افزود: دلیل استفاده از بندهای رسوب‌گیر خشکه چین و گابیونی نیز جلوگیری از فرسایش خاک در آبراهه‌های دائمی و فصلی است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول