اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد طرح توسعه؛

تولیدات ذوب‌آهن به 5 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: کارخانه ذوب‌آهن طرح توسعه‌ای دارد که به زودی کلنگ آن زده می‌شود و با افتتاح این طرح، ظرفیت تولید خود را به پنج میلیون تن می‌رساند.

تولیدات ذوب‌آهن به 5 میلیون تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صفرعلی براتی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران و مسئولان ذوب‌آهن در زمینه فرابورس با اشاره به نقش مهم این صنعت در دوران دفاع مقدس بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، زمانی که کشور در زمینه تجهیزات نظامی و اقتصادی تحریم بود ذوب‌آهن اصفهان در ساخت قطعات و تجهیزات جنگی بسیار مهم بوده است.
وی ادامه داد: شاخص مهم ذوب‌آهن در زمینه هشت سال دفاع مقدس نشان‌دهنده این مطلب است که دارای تعداد 14هزار نفر رزمنده، یک‌هزار و 580 نفر جانباز بالای 25 درصد، تعداد 85 نفر آزاده و بیش از 280 شهید است.
مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: این قطب صنعتی استان در سال 1350 شروع به فعالیت کرده که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیز بیشترین تولید، توسعه و ظرفیت را به خود اختصاص داده است.
 
*‌ ذوب‌آهن اصفهان در سال گذشته نقش به سزایی در کنترل بازار داشت
براتی با اشاره به وظایف ذوب‌آهن اصفهان بیان داشت: نقش ذوب‌آهن در اشتغال کشور، توسعه اقتصادی و صنعتی کشور بسیار پررنگ و مشخص است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ذوب‌آهن در شرایط فعلی نزدیک به سه میلیون تن ظرفیت تولید در کشور را دارد.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان بیان داشت: ذوب‌آهن اصفهان در سال گذشته که آغاز هدفمندی یارانه‌ها بود در کنترل بازار نقش به سزایی داشت.
وی اظهار داشت: این کارخانه نزدیک به 15 هزار نفر اشتغال مستقیم و پنج برابر آن اشتغال غیر مستقیم دارد.
 
*‌ وارد شدن سهام ذوب‌آهن در فرابورس
براتی با اشاره به وارد شدن سهام ذوب‌آهن در فرابورس گفت: با این اقدام و با توجه به خصوصی شدن این منطقه صنعتی، ذوب‌آهن به صورت راحت‌تری می‌تواند در زمینه اقتصاد، صنعت و تولید فولاد نقش مهمی را ایفا کند.
وی بیان داشت: کارخانه ذوب‌آهن طرح توسعه‌ای دارد که به زودی کلنگ آن زده شده که با افتتاح این طرح ظرفیت تولید خود را به پنج میلیون تن می‌رساند.
 
*‌ راه‌اندازی اکثر واحدهای طرح توازن
مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان بیان داشت: میزان تولید فولاد خام ذوب‌آهن در 15 سال گذشته حدود دو میلیون تن بوده که از سال 80 طرح توازن و توسعه فولاد تا سقف 3.6 میلیون تن طراحی شد که به دلایل مختلف این طرح به موقع مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد طرح توازن و توسعه فولاد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که در حال حاضر اکثر واحدهای طرح توازن در حال مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازی بوده و یا نزدیک به مرحله راه‌اندازی است.
براتی تاکید کرد: واحد اول طرح توازن راه‌اندازی شده است که این نیروگاه به زودی در مدار قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: نیروگاه واحد دوم طرح توازن نیز در حال راه‌اندازی است که امید است هر دو واحد در 20 روز آینده به نتیجه برسند.
مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: با افزایش تولید فولاد خام به میزان 3.2 تولید ذوب‌آهن یک میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.
وی بیان داشت: ذوب‌آهن مانند یک دانشگاه علمی کاربردی، شخصیت‌های بزرگی را به جامعه صنعتی کشور تحویل داده که هر یک در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی نقش‌آفرینی کردند.
مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: ذوب‌آهن نقش مهمی در ایجاد واحدهایی که در کشور در حال حاضر فولاد تولید می‌کنند، داشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از واحدهای بزرگی که نقش جدی در تولید فولاد خام و چدن مذاب دارد، راه‌اندازی شده است که تلاش می‌شود در دو ماه آینده به ظرفیت اسمی خود برسد.
براتی با اشاره به مشکلات صندوق بازنشستگی گفت: این صندوق هزینه‌های سنگینی را بر دوش ذوب‌آهن گذاشته که در حال حاضر نیز مستمری بازنشستگان به شکل قسطی به آنها واگذار می‌شود که در شان و منزلت این افراد زحمت کشیده نیست.
* روش تولید کوره بلند ذوب‌آهن بسیار سودآور است
مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: فشارهای بسیار زیادی بر روی ذوب‌آهن بوده است، به طوری که ذوب‌آهن برای طرح توازن بیش از 800 میلیارد تومان هزینه کرده اما در حال حاضر این طرح به صورت کامل به پایان نرسیده است.
وی با اشاره به هدفمند شدن یارانه‌ها و کاهش حامل‌های انرژی در بخش صنعت تصریح کرد: انرژی مورد نیاز ذوب‌آهن از طریق زغال‌سنگ و کک تأمین می‌شود و به دلیل اینکه چون قیمت این مواد از آغاز به صورت آزاد بوده افزایش قیمت‌ها و به خصوص با شروع هدفمند شدن یارانه‌ها تأثیری بر روی قیمت تمام شده محصولات ذوب‌آهن نگذاشته است.
براتی تصریح کرد: استفاده بهینه از انرژی، کاهش هزینه‌های آلایندگی در کاهش هزینه‌های ذوب‌آهن بسیار موثر بوده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول