اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط 5 هزار تعاونی فعال صورت گرفته است؛

ایجاد 50 هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان ‌شرقی گفت:‌ 50 هزار فرصت شغلی توسط پنج هزار شرکت تعاونی فعال استان ایجاد شده است.

ایجاد 50 هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اعلایی امشب در آیین تجلیل از تعاونگران نمونه استان اظهار داشت: در حال حاضر برای بیگانگان نیز ثابت شده که تحریم‌ها هیچگونه تاثیری در روند اقتصادی کشور ندارد و بخش تعاون ظرفیت مناسبی برای ایجاد رونق در تولید دارد.
وی افزود: هم اکنون با فعالیت پنج هزار تعاونی از شش هزار تعاونی ثبت شده در استان 50 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و 2.5 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعاونی‌های استان با کم‌ترین مشکلات حقوقی در حال فعالیت هستند چرا که در دو سال گذشته با همکاری اداره کل اطلاعات و دادگستری استان مشکلات موجود شناسایی و برای متخلفان احکام لازم صادر شد.
اعلایی تصریح کرد: در همین مدت تلاش شد تا با توجه به مشکلات به وجود آمده در تعاونی مسکن جماران و فرهنگیان امکان استفاده از تسهیلات مسکن مهر با همراهی استاندار آذربایجان شرقی فراهم شود.
وی بسیاری از مشکلات را ناشی از عدم آشنایی مدیران با مبانی مدیریت در بخش تعاون دانست و گفت: با راه‌اندازی مرکز جامع علمی کاربردی تعاون استان در راستای اصلاح فرآیند مدیریت تعاونی‌ها اقدام زیربنایی آغاز شده است.
اعلایی ایجاد دانشگاه تعاون را برای آموزش مفاهیم تعاون در استان اقدامی مفید ارزیابی کرد و اضافه کرد: تاکنون در این دانشگاه 400 نفر از مدیران شرکت‌های تعاونی و دانشجویان علاقمند مشغول به کار شده‌اند.
اعلایی در ادامه ضرورت ورود نخبگان به فعالیت‌های بخش تعاون را یادآور شد و گفت: اگر این امر محقق شود رونق اقتصادی مضاعفی را شاهد خواهیم بود.
در این مراسم تعاونگران نمونه استان در سطح ملی و استانی با اشاره به مشکلات بخش تعاون عدم فرهنگسازی در حوزه تعاون، رفع عدم اعتماد مردم و ارگان‌ها از این بخش، تبعیض بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و درگیری تعاونی‌های مسکن با شهرداری‌ها را مهم‌ترین معضل خود برشمردند.
در این آیین 11 تعاونی برتر استانی، یک تعاونی برتر ملی استانی و دو تعاونی برتر ملی تجلیل شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول