اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تصویب تعاونیهای عمران شهرستانی و امکان واگذاری باشگاه‌های ورزشی به هواداران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب قانون تعاونی‌های عمران شهرستانی و امکان مشارکت شهرها در جذب منابع درآمدی دولت، گفت: مجموعه بخش تعاون از مشارکت‌کنندگان در ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام با هدف جذب باشگاه‌ها و اماکن ورزشی حمایت می‌کند.

تصویب تعاونیهای عمران شهرستانی و امکان واگذاری باشگاه‌های ورزشی به هواداران
غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه سازوکارهای واگذاری باشگاه‌های ورزشی را می‌توان از طریق تعاون مهیا کرد، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف قانون اصل 44 مرتبط با بحث واگذاری‌ها، تعاون بهترین مکانیزم و سازوکار اجرایی است که می‌توان از آن برای تحقق عینی و واقعی اهداف سیاست‌های کلی اصل 44 بهره برد.
وی ضمن تأکید بر اینکه واگذاری منابع درآمدی دولت از کانال تعاون به تمام شبهات افزون‌خواهی یا رانت‌خواری پایان می‌دهد، ادامه داد: در این راستا قانون تعاونی‌های عمران شهرستانی به تصویب رسیده است که مطابق این قانون در هر شهرستانی می‌توان با ایجاد یک تعاونی سازوکار و امکان واگذاری منابع درآمدی دولت به عامه مردم را فراهم کرد.
معاون شیخ‌الاسلامی در امور تعاون، گفت: برای واگذاری باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار مثل باشگاه‌های استقلال و پیروزی هم این امکان وجود دارد که با ایجاد یک تعاونی سهامی عام از سرمایه‌های خرد هواداران تیم‌های ورزشی برای خرید سهام و واگذاری مالکیت و مدیریت این باشگاه‌ها به طرفداران بهره برد.
وی باشگاه‌های پرطرفدار را سرمایه‌های ملی عنوان و خاطرنشان کرد: برای برون رفت از بن‌بست‌ها در حوزه‌های ورزشی بهترین سازوکار اجرایی این است که خود طرفداران و مردم در مدیریت و مالکیت باشگاه‌های ورزشی دخیل باشند و در امور مربوطه مشارکت کنند.
وی با اعلام آمادگی مجموعه بخش تعاون برای ورود به این عرصه، تصریح کرد: فراهم‌سازی مکانیزم‌های لازم برای جذب مشارکت مردم در امور مدیریتی باشگاه‌ها و مالکیت اماکن ورزشی هم از جمله برنامه‌هایی است که در دستورکار مجموعه بخش تعاون و وزارت مربوطه است.
وی تأکید کرد: با توجه به رویکرد مردمی محمد عباسی "وزیر ورزش و جوانان" و شیخ‌الاسلامی "وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و نزدیکی نقطه نظرات این دو مسئول بلندپایه دولت معتقدم زمینه در این مقطع زمانی برای تهیه و اجرایی کردن طرح تعاونی سهامی عام جذب واگذاری اماکن و باشگاه‌های ورزشی بیش از هر دوره‌ای امکان‌پذیر باشد.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول