اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

قائم مقام وزیر تعاون کار و ر فاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تأیید سلامت و صحّت انتخابات اتاق تعاون ایران تا 3 روز دیگر

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون مرکزی گفت: پیرو مباحث مطرح شده حول انتخابات هئیت مدیره و هیئت بازرسی اتاق تعاون ایران، بررسی سلامت و صحّت انتخابات تا هشت روز بعد از برگزاری انتخابات نهایی و نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

تأیید سلامت و صحّت انتخابات اتاق تعاون ایران تا 3 روز دیگر
مجید دوستعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون ایران متعهد به نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات و نیز تأیید سلامت انتخابات بعد از مشخص شدن نتایج آن است، اظهار داشت: انجمن نظارت متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، قوه قضائیه، مجموعه دولتی وزارت و اتاق تعاون ایران است که بر فرآیند برگزاری انتخابات اتاق تعاون ایران نظارت داشت.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون ایران ادامه داد: بر اساس قانون انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون یران تا سه روز بعد از برگزاری انتخابات، زمان برای دریافت شکایات در اختیار دارد که با اخذ شکایات و دریافت شبهات احتمالی در این باره تا پنج روز نیز زمان برای بررسی شکایات مطرح در خصوص انتخابات زمان خواهد داشت.
وی افزود: بنابراین از زمان برگزاری انتخابات اتاق در مجموع انجمن نظارت بر انتخابات حدود هشت روز زمان برای اعلام نظر قطعی و تأیید سلامت انتخابات زمان در اختیار دارد.
دوستعلی ضمن تأکید بر اینکه مطابق وظایف قانونی، دستگاه متولی دولتی مکلف به نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات و تشکیل مجامع تشکل‌های غیردولتی تحت پوشش دستگاه متولی است، گفت: اینکه با استناد به سیاست‌های کلی اصل 44 بعضی‌ها به دنبال کنار گذاشتن دولت از وظایف حاکمیتی باشند اصلاً توجیه‌پذیر نیست چرا که اجرایی شدن قانون اصل 44 به هیچ وجه نافی ارزش‌ها و اختیارات دستگاه‌های متولی و نظارتی نمی‌تواند باشد.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه خاطرنشان کرد: در بحث نمایندگان عضو در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تعاون ایران نکته حائز اهمیت اینکه از نماینده دستگاه قضایی دعوت به عمل آمده بود اما حضور نداشت ضمن آنکه مطابق قانون جلسه بدون نماینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسمیت نخواهد داشت و لذا عدم حضور نماینده قضایی نافی صحت انجمن نظارت نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در حین بررسی سلامت انتخابات در صورتی که تخلف یا عدم صلاحیت یکی یا تعدادی از اعضای انتخابی هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتاق تعاون محرز شود بالطبع فرد مورد بحث حذف و نفرات علی‌البدل جایگزین آنها می‌شوند.
دوستعلی اظهار داشت: سلامت این انتخابات در مجموع بسته به نظر جمعی اعضای انجمن نظارت بر انتخابات هیئت مدیره اتاق تعاون ایران دارد که در بررسی‌های آتی در این باره تکلیف روشن خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول