اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد:

لزوم مفهومی کردن نگرش به دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: باید نگاه خود را به دفاع مقدس و فرهنگ موجود در آن مفهومی کنیم.

لزوم مفهومی کردن نگرش به دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ‌عبدالرضا آزادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس را در شریطی برگزار می‌کنیم که دنیا شاهد بیداری اسلامی است و جهان اسلام پس از 20 سال به پاخاسته تا دیکتاتورها را سرنگون کند.
وی افزود: نباید دفاع مقدس، صرفاً در قالب یک رویداد دیده شود چرا که این هشت سال دفاع مقدس بود که موجب خروش جهان اسلام شد و ملت ایران توانست بعد از 200 سال جنگی را پشت سر گذارد که در آن پیروز باشد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: جا دارد در هفته دفاع مقدس نگاهی مفهومی‌تر به این رخداد عظیم تاریخ‌ساز داشته باشیم و بتوانیم تمام زوایای این حادثه بزرگ را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.
وی بیان کرد: روز نخست هفته دفاع مقدس با نام روز شهدا نام‌گذاری شده و سان و رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر، غبارروبی و عطر‌افشانی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه حماسه حضور در پارک مردم،حضور انتشارات گنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 8 ‌هزار شهید استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد مقدس و شرکت بیش از 60 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در این نمایشگاه و آغاز ساخت 16 مستند تلویزیونی از 16 شهید شاخص اقشار بسیج استان توسط گروه تلویزیونی بسیج از برنامه‌های اجرایی در این روز است.
‌آزادی ادامه داد: روز جمعه مورخ 1/7/90 با عنوان نماز و جهاد، شاهد حضور نیروهای مسلح و بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه و ایراد سخنرانی توسط فرماندهان جنگ هستیم و تعدادی یادواره بسیج محلات نیز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: روز شنبه مورخ 2/7/90 با عنوان بصیرت در دفاع مقدس، آغاز مرحله نخست طرح روشنفکری و بصیرت‌افزایی بسیج در پایگاه‌های مقاومت است و نخستین کاروان زیارتی خانواده شهدا با جمعیتی بالغ بر 400 نفر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: روز یکشنبه مورخ 3/7/90 با عنوان سربازی و حماسه دفاع مقدس نام‌گذاری شده و در این روز زنگ مقاومت در مدارس منتخب استان همزمان با بازگشایی مدارس نواخته شده و راویان برای شرح خاطرات جبهه و جنگ در مدارس حضور یافته و همچنین ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان برای شرکت در اردوی راهیان نور دراین روز انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین سامانه پیامکی تمام رده‌های بسیج سراسر استان در این روز افتتاح شده و جشنواره مالک اشتر نیز که اختصاص به انتخاب مدیران موفق عرصه دفاع مقدس دار نیز برگزار می‌شود.
‌آزادی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه مورخ 4/7/90 با عنوان "جهاد در جهاد" نام‌گذاری شده و در این روز مراسم تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر زیر هزار کنکور سراسری سال 90 برگزار ‌و تیم‌های بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی نیز به روستها و مناطق محروم اعزام می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین بالغ بر 50 پایگاه مقاومت بسیج که به تازگی احداث شده به مرحله افتتاح می‌رسد و خواهران و برادران شاغل در بخش بسیج ادارات به منظور برگزاری زیارت عاشورا در کنار قبور شهدای گمنام به قله الوند صعود می‌کنند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: روز سه‌شنبه مورخ 5/7/90 با نام ولایت‌فقیه و دفاع مقدس نام‌گذاری شده و در این روز دیدار بسیجیان با ائمه جمعه و برگزاری همایش راویان 8 ‌هزار شهید استان برای آمادگی حضور راویان در کاروان راهیان نور انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس که با نام خانواده و دفاع مقدس نام‌گذاری شده، یادواره شهدای زن دفاع مقدس و بمباران‌های هوایی برگزار شده و همچنین از پیشکسوتان جهاد و شهادت در این روز تجلیل می‌شود.
آزادی در پایان گفت: در هفته دفاع مقدس 77 عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف سپاه و بسیج در سه سطح استانی، شهرستانی و پایگاهی در سراسر استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول