اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

214 نوع مشاغل خانگی در خراسان جنوبی تعریف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 214 نوع مشاغل خانگی با اعتباری معادل 27 میلیارد تومان تسهیلات در استان تعریف شده است.

214 نوع مشاغل خانگی در خراسان جنوبی تعریف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی صبح امروز در نشست کمیته اشتغال بشرویه با اشاره به مصوبات نخستین سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی و ایجاد بنگاه‌های زود بازده اظهار داشت: در شهرستان‌های فردوس و بشرویه 970 مورد تقاضا برای راه‌اندازی این بنگاه‌ها ثبت شد که از این تعداد 630 مورد موفق به اخذ قرارداد با بانک‌ها شدند که اشتغال خوبی در زمینه این بنگاه‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: در سال 89 برای ایجاد فرصت‌های شغلی با توجه به سهمیه ابلاغی 10 هزار نفر، مسئولان دستگاه‌ها توانستند بیش از 16 هزار فرصت شغلی فراهم کنند، که شهرستان بشرویه با 970 فرصت شغلی توانست رتبه دوم استان را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل کار، تعاون، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در سال جاری نیز نزدیک به 4 هزار و 200 نفر شغل در سامانه ایجاد اشتغال خراسان جنوبی ثبت شده که از این تعداد بشرویه با ثبت 320 نفر شغل باز هم رتبه دوم را در سطح استان تا کنون به دست آورده است.
دبیر شورای عالی کار خراسان جنوبی از گسترش مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: با تعریف 214 نوع مشاغل خانگی و اختصاص اعتباری معادل 27 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان مشاغل خانگی در سطح استان می‌توان 9 هزار فرصت شغلی و از محل تسهیلات خود اشتغالی نیز 3 هزار نفر شغل ایجاد کرد که شایسته است مدیران دستگاه‌های متولی نسبت به استفاده بهتر از گسترش مشاغل خانگی تلاش جدی کنند.
محمدی اضافه کرد: به دنبال بروز مشکل سوخت مازوت برای کوره‌های آجرپزی سنتی استان برای هر واحد تولیدی مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بلندمدت اختصاص یافته تا بتوانند تا مرحله صنعتی شدن کوره‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول