اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد:

گسترش منطقه‌ای دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت آموزشی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: گسترش منطقه‌ای دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت آموزشی امری ضروری است.

گسترش منطقه‌ای دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت آموزشی
سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نباید گسترش آموزش عالی را در بعد کیفیت فدای کمیت‌ها کنیم چرا که در حال حاضر واحد دانشگاهی در استان اردبیل است که در آن منطقه افراد دیپلم به بالا پیدا نمی‌شود.
وی ابراز داشت: گسترش بی‌رویه مراکز دانشگاهی ما را در تامین هیئت علمی و برخی امکانات و تجهیزات مدرن و به روز دچار مشکل کرده که در این مورد باید در کنار توجه به تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، ناکامی‌های استان را در کنکور به صورت ریشه‌ای ارزیابی کرده و در صدد رفع آن برآییم.
این مسئول ادامه داد:‌ گسترش منطقه‌ای دانشگاه‌ها با حفظ کیفیت امری ضروری است که ما نیز از طریق وزارت علوم پیگیری می‌کنیم اما با برخی محدودیت‌ها مواجه هستیم به طوری که وزارت علوم در بخشنامه‌های خود به صراحت اعلام کرده با گسترش دانشگاه‌های سراسری موافق نیست.
استاندار اردبیل یکی دیگر از مشکلات اساسی را توزیع بیش از 70 درصد اعتبارات از طریق سیستم ملی و توزیع سراسری اعلام کرد و افزود: بودجه لازم را که در احداث و راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل قرا ربود به استان تخصیص پیدا کند در دور دوم سفرها تخصیص نیافت در حالی که ما همچنان پیگیر راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان هستیم.
این مسئول بیان داشت: در اخذ ماده 215 از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور با مشکلی مواجه نیستیم و با تاکید رئیس جمهور در سفر اخیر هیچ مانعی در اخذ مجوز ماده 215 برای استان وجود ندارد.
وی در ادامه تصریح کرد: با تشکیل کمیته فنی و کارشناسی در این ارتباط در کنار پیگیری موضوعات اصلی در بحث موضوع گسترش واحدهای دانشگاهی نیز می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد تا کار را به مرحله اجرا رساند.
صابری با ابراز خرسندی از تلاش کمیته‌ای برای تبیین کتاب‌ استان‌شناسی در اردبیل اظهار داشت: از تمام دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که آخرین اطلاعات و جمع‌بندی یافته‌های خود را در مورد استان اردبیل در اختیار این گروه کاری قرار دهند تا کتاب استان‌شناسی برای تحصیل دانش‌آموزان منطبق بر آخرین اطلاعات و آمار و ارقام باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در مورد فروش مدارس بدون استفاده و کهنه و فرسوده نیز یادآور شد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و ما می‌توانیم با فروش این گونه واحد‌ها درآمد کسب ‌شده را صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع برخی از دغدغه‌ها آموزش و پرورش ‌کنیم.
استاندار اردبیل در پایان سخنان خود‌ ابراز داشت: در این زمینه تنها املاکی قابل عرضه خواهد بود که اسناد مالکیت آن به نام آموزش و پرورش ‌باشد و اگر مدرسه‌ای را خیرین و یا با کمک اهالی با اهدای زمین احداث شده باشد ما حق فروش این گونه واحدها را نداریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول