اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد کرمان:

حرکت‌های فرهنگی تهاجم نرم را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: حرکت‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌ها موجب خنثی شدن توطئه‌ها و تهاجم نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

حرکت‌های فرهنگی تهاجم نرم را خنثی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مجتبی ثمررخی شامگاه دوشنبه در نخستین جشنواره شعر رضوی فهرج در محل سالن آمفی‌تئاتر دبیرستان شبانه‌روزی باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: مردم فهرج در تمام آزمایش‌ها و صحنه‌های انقلاب سرافراز، پایدار، مقاوم و سختکوش بودند.
وی بیان کرد: شهرستان فهرج تمدنی چندین هزار ساله با مردمانی نیکو دارد.
ثمررخی با اشاره به جنگ نرم دشمن تصریح کرد: امروز دشمن تهدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را با زبان عوام‌فریب و زیبایی در تمام دنیا با یکرنگ و یک‌صدا انجام می‌دهد و این زبان هنر است.
وی با بیان اینکه دشمن به فضای فکری و تمدن ما نزدیک شده است، تصریح کرد: در مقابل این حرکت و تهدید فقط باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.
ثمررخی بیان کرد: در مقابل این تهاجم نرم دشمن حرکت‌های فرهنگی و جشنواره‌ها هستند که پوزه دشمن  را به خاک می‌رساند و ملت ما را  سربلند و سرافراز می‌کند.
وی با قدردانی از استقبال مناسب مردم از جشنواره شعر رضوی در فهرج، پیام احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به  جشنواره‌های شعر و ادب رضوی را قرائت کرد.
در این جشنواره فرماندار شهرستان فهرج گفت: با مشارکت و همدلی مسئولان و مردم گام‌های بلندی در توسعه این شهرستان و در حوزه فرهنگ و هنر برداشته شده است.
حسین زین‌الصالحین خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب روحیه نشاط و امید را در بین مردم ایجاد کنند.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در زمینه برنامه‌های نرم‌افزاری و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در فهرج شد و گفت: این شهرستان پیشانی و نخستین نقطه استان است و مردم آن تنها شیعیان مرزدار این منطقه هستند.
زین‌الصالحین از مردم فهرج به عنوان مردمی با استعداد در زمینه شعر و موسیقی یاد کرد و افزود: این استعدادها باید شناسایی شود.
وی خواستار ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های قرآن، شعر و ادب به صورت کلاسیک و با برنامه‌های مدون در این فهرج شد.
در این جلسه رضا رکن‌آبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فهرج گفت: جوانان این شهرستان در زمینه‌های فرهنگی و هنری  از استعداد بسیار مناسبی برخوردار هستند که شکوفایی این استعدادها می‌تواند نقش بسزایی در امور فرهنگی داشته باشد.
رکن‌آبادی با بیان اینکه زبان شعر بیان‌کننده احساس پاک انسان‌هاست، بیان کرد: هرگاه شعر از عمق جان برانگیزد و هدفمند باشد، منشأ خلق آثار ماندگار می‌شود.
به گزارش فارس، جشنواره شعر رضوی شهرستان فهرج با ارائه 28 اثر از 14 نفر شاعر بر گزار شد، بر اساس رای داوران احسان پورمحمدی و حکیمه موسی‌‌زاده و تیمور جهان‌آبادیان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند و به گنگره سراسری شعر رضوی راه یافتند.
در این جشنواره به برگزیدگان لوح سپاس و تندیس و جوایز نقدی و به دیگر شرکت‌کنندگان تندیس و لوح سپاس اهدا شد.
این مراسم با اجرای موسیقی محلی با ساز سرنا همراه بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول