اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

دبیر عالی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد؛

هم‌پیمانی 24 دستگاه اجرایی برای معرفی امام رضا(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 24 دستگاه اجرایی کشور با امضای سند مشترکی متعهد شده‌اند برای معرفی هر چه بیشتر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت هم پیمان شوند.

هم‌پیمانی 24 دستگاه اجرایی برای معرفی امام رضا(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی امروز در نشست شورای هماهنگی جشن های مردمی رضوی که در کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت، ایام شادی و سرور خاندان رسول الله (ص) و دوستان واقعی آنها است و فرصتی برای آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی با اشاره به اینکه دهه کرامت، همزمان با اول ذی القعده، با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و در یازدهم ذی القعده، میلاد خجسته امام رضا (ع) به پایان می رسد افزود: در روز میانی این دهه که مصادف با ششم ذی القعده است آیین روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار می‌شود که این روز نیز فرصتی مغتنم برای معرفی این بزرگوار است.
ارباب سلیمانی اظهار داشت: 24 دستگاه اجرایی کشور با امضای سند مشترکی متعهد شده اند تا برای معرفی حضرت امام رضا (ع) ، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) هم پیمان شوند و قدم هایی را در این زمینه بردارند همچنان که طی دو سال گذشته، اقدامات خوبی برای معرفی این بزرگوار و دهه کرامت انجام شد.
وی ادامه داد: هدف از جمع شدن اعضای این شورا در آستانه دهه کرامت در این آستان مقدس، مرور و انجام دادن وظایف مربوطه به اهل بیت(ع) و دوستداران آنها به بهترین شکل و در حد توان ادای دین به اهل بیت (ع) است.
دبیر عالی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امیدواریم با برگزاری این نشست های صمیمانه، با معارف اهل بیت (ع) بیشتر آشنا شویم و ضمن بهره مندی از ظرفیت‌های این بزرگواران، برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) گام برداریم.
وی با بیان اینکه از نعمت های الهی در روز قیامت سووال خواهد شد، افزود: امروز چه کسانی که در آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) هستند و چه ما که به عنوان خادم از راه دور عرض ارادت می کنیم، مسوولیم و در پیشگاه الهی باید پاسخ دهیم که برای معرفی این بزرگوار چه کرده ایم.
ارباب سلیمانی گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی، جشنواره پیامک ادبی، افتتاح کانون های فرهنگی مساجد و کتابخانه ها، تجلیل از پژوهشگران برتر، برگزاری جشن در مهد های کودک، برگزاری مسابقه خاطره نویسی و توزیع کتابچه خاطرات احمدبن موسی(ع) از جمله برنامه های دهه کرامت و روز بزرگداشت احمدبن موسی(ع) در کشور است.
بر اساس این گزارش، اعضای شورای هماهنگی جشن های مردمی رضوی پیش از آغاز این نشست، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را زیارت کردند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول