اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ایران ‌ذوب در دانشگاه صنعتی اصفهان:

پیشنهاد برگزاری هفته مهندسی مواد را دارم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایران ‌ذوب در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برگزاری هفته مهندسی مواد در هر سال یک پیشنهاد ویژه است که به زودی در همایش مطرح می‌‌شود.

پیشنهاد برگزاری هفته مهندسی مواد را دارم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالمهدی اجلالی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اصفهانی اظهار داشت: مهندسی مواد، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رشته بوده که سرامیک، فلزات، پلیمر و دیگر موارد را در بر می‌گیرد و در این ارتباط تاکنون پنج دوره همایش برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه این رشته در تمام زندگی ما جریان دارد، افزود: در اصفهان انجمن‌های زیادی در زمینه مهندسی مواد داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند همچون انجمن آهن و فولاد، جوشکاری، پلیمر، خوردگی، سرامیک، آبکاری، ریخته‌گری و کامپوزیت ایران که وسعت و عظمت این رشته را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت ایران ‌ذوب در دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که انجمن‌هایی مانند انجمن سیمان را اضافه کنیم وسعت آن بیشتر مشخص می‌شود و اصفهان با وجود صنایع فلزی توانمند در زمینه فلزات و سرامیک‌ها نقش به سزایی ایفا می‌کند که از لحاظ علمی نیز اصفهان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است.
وی در ارتباط با تاسیس اتحادیه‌ مهندسی مواد، بیان داشت: این اتحادیه در کشور می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد و در تعامل ارگان‌های مجلس، دولت و دادن مشاوره به آنها نقش موثری می‌دهد.
اجلالی تصریح کرد: در سال جاری در پنج آبان ماه جلسه مجمع عمومی هیئت مؤسس اتحادیه با حضور وزیر انجام می‌شود.
حامی مالی پنجمین همایش مشترک مهندسین مواد ایران و انجمن ریخته‌گری تاکید کرد: این همایش وقتی شاخص که با حمایت و هماهنگی همه عناصر استان انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه این همایش به سوی بین‌المللی شدن در حرکت است، ادامه داد: تعامل بین علم و صنعت به حد کافی نیست که این هماهنگی می‌تواند بهتر از گذشته به وجود بیاید و دانشگاه باید مشتری محور باشد که باید مشکلات صنعت در  همین حوزه حل شود و دانشجو برای صنعت تربیت شود.
دبیر علمی همایش مشترک انجمن مهندسین مواد ایران و انجمن ریخته‌گری در ارتباط با معیار انتخاب مقالات برتر گفت: استقبال از این همایش بی سابقه بوده که انتخاب مقاله برتر مسیر خود را طی می‌کند تا مشخص شود، که کدام برتر هستند که بر اساس ارزشیابی اولیه حداقل نصف مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.
رئیس دانشکده مهندسی مواد در مورد معیارهای انتخاب داوران همایش تصریح کرد: معیار انتخاب داوران متخصص بودن آنها در حوزه مورد نظر است و به همین دلیل بر طبق اطلاعات کلیدی موجود تقسیم‌بندی موضوعی کرده‌ایم که در حدود 500 داور از سراسر نقاط ایران انتخاب شده‌اند.
محمود مرآتیان در مورد کارگاه‌های آموزشی این همایش گفت: کارگاه‌های آموزشی به صورت چند روزه و چند ساعت برگزار می‌شود، اما کارگاه‌ها یک روزه و مخاطبان آنها دانشگاه‌ها و صنایع هستند.
وی در ارتباط یا معیار داوران برای انتخاب مقالات اظهار داشت: هر مقاله‌ تعدادی کلمات کلیدی دارد که بر اساس آن موضوع مقاله مشخص و گروه داوران با توجه به موضوعی که به صورت دیجیتال برای آنها ارسال می‌شود به داوری و انتخاب می‌پردازند.
رئیس دانشکده مهندسی مواد با اشاره به اینکه از دیگر معیارهای مقالات باید به اصالت داشتن آنها و اینکه در مرکز دیگری ارائه نشده باشند، بیان داشت: در کمیته علمی نیز برای رعایت عدالت و همچنین به دلیل زیاد بودن مقالات رسیده یک نمره صفر تا صد و نیز صفر تا بیست به مقالات داده می‌شود.
وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین ستاد نانو و معاونت توسعه فناوری دفتر ریاست جمهوری صورت گرفته، اظهار داشت: بین دانشگاه‌ها و ستاد نانو کارهای خوبی صورت گرفته و ارتباط خوبی برقرار است و از پروژه‌های ما  پشتیبانی شده است.
مرآتیان افزود: این دانشکده دکترای نانو و دکترای نانو، بیو مواد را امضاء کرده است و این دانشگاه همکاری خوبی با دانشگاه‌های استان دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول