اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

قصه‌گوی رضوی باید از افراط و تفریط‌ها دور شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر اینکه در قصه‌گویی حقیقت اعتدال لحاظ شود، متذکر شد: در بیان قصه‌گویی با موضوع امام رضا(ع) تعدیل صورت گیرد و از افراط و تفریط‌ها جلوگیری شود.

قصه‌گوی رضوی باید از افراط و تفریط‌ها دور شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در نشست اجرایی جشنواره بین‌الملی قصه‌گویی با بیان اینکه نفس برگزاری جشنواره کاری مطلوب در اشاعه فرهنگ معنوی و اسلامی است، بیان داشت: فعالیت‌های دینی در جامعه اسلامی موجب رشد معنوی هر فرد می‌شود و برای ترویج دین کارهای فرهنگی باید برای سنین کم انجام شود تا ماندگار بماند.
وی خاطرنشان کرد: اصولا انسان‌ها از نظر روانشناسی به امر قصه و قصه‌گویی علاقمند بوده و برای خواباندن بچه‌ها در دوران طفولیت با استفاده از ابزار قصه‌گویی به برخی آموزش‌ها می‌پردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: کانون پرورش فکری با توانمندی‌هایی که در بخش کودک و نوجوان در اختیار دارد به طور حساس و کارشناسانه به امر آموزش می‌پردازد و برگزاری جشنواره قصه‌گویی به طور کلی کرامات امام رضا(ع) را در دوران زندگی سراسر پربرکتش و معجزاتی را که بعد از حیات برای مسلمان دارد بازگو می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: قصه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان بازگو می‌شود باید از سری قصه‌های راستین باشد تا در جنبه آموزشی بر دل و جان مخاطبان اثرگذار باشد.
وی افزود: قصه‌های راستینی که از سوی قصه‌گوها روایت می‌شود اعتمادسازی در بین جامعه ایجاد می‌کند تا مخاطبان در هر سنی که هستند شناخت درستی نسبت به امامان و ائمه اطهار داشته باشند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه شناسایی مخاطبان در برگزاری جشنواره‌ها مهم تلقی می‌شود، اظهار داشت: قصه‌های محدود با موضوع‌های دینی به ویژه زندگی ائمه و اطهار باید متناسب باسن مخاطبان مطرح شود.
وی با تاکید بر اینکه در قصه‌گویی حقیقت اعتدال لحاظ شود، متذکر شد: در بیان قصه‌گویی با موضوع امام رضا(ع) تعدیل صورت گیرد و از افراط و تفریط‌ها جلوگیری شود.
ابراهیمی اذعان داشت: جشنواره قصه‌گویی که با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود باید به هویت‌ها و اصالت‌های معنوی به صورت نرم و حساس برای سطح کودک و نوجوان پرداخته شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول