اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد شد.

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد غفاری در جلسه ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ناشران خراسان رضوی از این رویداد به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی در سطح کشور یاد کرد.
وی افزود: نقش موثر کتاب در زندگی بشر غیر قابل انکار است و باید از این ظرفیت و فرصت بزرگ فرهنگی در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی استفاده کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه سیزدهم باید به لحاظ کمی و کیفی با سایر نمایشگاه‌ها که در سال‌های گذشته برگزار شده است از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.
غفاری تصریح کرد: خراسان رضوی از دیرباز مهد علم و ادب و فرهنگ بوده و هم اکنون نیز به لحاظ شمارگان انتشار و عنوان کتاب در کشور دارای موقعیت خوبی است که باید این جایگاه در این نمایشگاه به عرصه ظهور و بروز برسد.
وی با اشاره به وجود مضجع شریف و منور رضوی در مشهد خاطر نشان کرد: شایسته است این نمایشگاه به معرفی فرهنگ و سیره رضوی بپردازد و به نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه کمک کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به موضوعات قابل ارائه در این نمایشگاه گفت: توجه به جنگ نرم دشمن و دفاع مقدس نرم و همچنین بیداری اسلامی و نقش انقلاب اسلامی به عنوان الگوی این بیداری در دستور کار نمایشگاه قرار بگیرد.
غفاری افزود: پرداختن به موضوع انتخابات به عنوان مهمترین رخداد سیاسی سال جاری و نقش آن در مشروعیت اجتماعی و امنیت ملی از دیگر مواردی است که باید در نمایشگاه کتاب به آن پرداخته شود.
وی اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و موضوع بانوان، عفاف و حجاب، دفاع مقدس، نشاط اجتماعی و مسائل روز استان از جمله مواردی است که در برنامه‌های نمایشگاه کتاب مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تقارن زمان برگزاری نمایشگاه با ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان توجه به قیام آن حضرت و رنگ و بوی محرم دادن به فضای نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
غفاری با بیان اینکه در نظام اسلامی با آزادی بیان هیچ‌گونه مخالفتی نمی‌شود گفت: با کسانی که با نفاق و با استفاده از امکانات نظام اسلامی و حکومت دینی بخواهند اهداف ضددینی و انقلابی خود را دنبال کنند برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه باید به تحقق اهداف نظام اسلامی در جامعه منجر شود و یک نمایشگاه کاملا دینی و انقلابی باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با وصول بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی تمام هزینه‌های برگزاری نمایشگاه تامین می‌شود.
غفاری در پایان با اشاره به اهتمام مسوولان استان برای راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر در مشهد گفت: با راه‌اندازی این شهرک یک نمایشگاه دائمی کتاب در این مجموعه دائر می‌شود.
سیدجواد جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درباره برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد مقدس گفت: این نمایشگاه در بخش‌های عمومی، تخصصی و دانشگاهی، کودک، نشر الکترونیک، فعالیت‌های جنبی و فوق برنامه شامل بیداری اسلامی، بصیرت افزایی و جنگ نرم و بخش بین‌الملل با حضور تمامی ناشران فعال در سراسر کشور در دهه اول آذرماه برگزار می‌شود.
وی افزود: مشهد جزو شش شهر فرهنگی کشور است و با اهتمام صورت گرفته از سوی دولت نهم و دهم شمارگان کتاب در ابتدای این دولت از هفت میلیون به 30 میلیون و عنوان کتاب از دو هزار و 700 عنوان به چهار هزار عنوان ارتقا یافته است و استان در این زمینه پس از استان تهران در رتبه دوم قرار دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول