اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

نخستین نمایشگاه کتاب عرب در قاهره آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه کتاب عرب دیروز صبح در خانه اپرای قاهره با حضور ناشران عرب افتتاح شد. این نمایشگاه به منظور جبران خسارت‌های ناشی از عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قاهره در ژانویه گذشته، برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه کتاب عرب در قاهره آغاز به کار کرد
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مصری الیوم، این نمایشگاه دیروز پنج شنبه هشتم سپتامبر سال جاری با حضور ناشران، موسسه های فرهنگی-انتشاراتی و جمعی از نویسندگان عرب در محل برگزاری نمایشگاه‌های سالن اپرای قاهره افتتاح شد.
این نمایشگاه که برای جبران ضررها و خسارت‌های مالی ناشران عرب به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره در ژانویه 2011 برنامه‌ریزی شده، فرصت مناسبی برای عرضه تازه‌ترین آثار ناشران و نویسندگان مصری و جهان عرب است تا آثار خود را به مخاطبان خود ارائه و عرضه کند.
به گفته «محمد راشد» رئیس انجمن ناشران مصر، در ماه‌های گذشته بسیاری از ناشران مصری به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی ضررهای مالی زیادی را متقبل شدند و این مسئله روند فعالیت‌های آنها در حوزه چاپ و نشر کتاب را مختل کرده بود.
وی اضاه کرد: بسیار امیدواریم که برگزاری این نمایشگاه بتواند تا حد زیادی برای ناشران انگیزه ایجاد کند و خسارات مالی آنها را جبران کند.
رئیس انجمن ناشران مصر درباره حضور گسترده ناشران عرب در این نمایشگاه گفت: علاوه بر ناشران مصری که فعالیت‌های بین‌المللی دارند، موسسه‌های چاپ و نشر و مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی «ملک فیصل» و خانه چاپ و نشر «سودان» نیز در این نمایشگاه شرکت کرده و تازه‌های خود را به مخاطبان کتاب ارائه می کنند.
«احمد مقداد» رئیس سازمان کتابخانه‌های مصر نیز درباره برگزاری این نمایشگاه که امسال نخستین دوره خود را برگزار می‌کند، گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست برای رشد فرهنگ مردم مصر بسیار ضروری است و لازم است که این نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود چرا که توسعه اجتماعی و اقتصادی مصر نیز به آن وابسته است.
نخستین نمایشگاه کتاب مصر تا هجدهم ماه سپتامبر به مدت 10 روز به کار خود ادامه می‌دهد.
به گفته مدیر برگزاری این نمایشگاه امسال شخصیت‌های فرهنگی و شاعران مختلفی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که از میان آنها می‌توان به «سید حجاب»، «احمد عبد حجازی»، «عبدالرحمان آل یوسف» و «ظریف لوی» اشاره کرد.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول