اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

ثبت 15 هزار مورد ازدواج در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 هزار و 600 مورد ازدواج در مناطق مختلف آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

ثبت 15 هزار مورد ازدواج در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد جوان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال 90 تا کنون تعداد زیادی واقعه حیاتی ازدواج در مراکز ثبت احوال استان به ثبت رسیده است که از این تعداد حدود 9 هزار و 200  مورد در مناطق شهری و حدود 6 هزار و 400 مورد در مناطق روستایی واقع شده است.
وی افزود: در این مدت کوچک‌ترین سن ازدواج بین خانم‌ها سه مورد کمتر از 10 سال و بزرگ‌ترین سن ازدواج بین خانم‌ها 9 مورد با سن 75 سال به ثبت رسیده است همچنین کوچک‌ترین سن ازدواج آقایان 23 مورد کمتر از 15 سال و بزرگ‌ترین سن ازدواج آقایان هم 55 مورد در بالای 75 سال به ثبت رسید.
این مسئول خاطرنشان کرد: امسال  حدود یک هزار و 900 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود یک هزار و 400 مورد در مناطق شهری و حدود 400 مورد نیز در مناطق روستایی واقع شده و به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: کوچک‌ترین سن طلاق به ثبت رسیده بین خانم‌ها 13 مورد رده سنی 10 تا 14 سال است از طرف دیگر بزرگ‌ترین سن طلاق بین خانم‌ها شش فقره در رده سنی 75 سال است همچنین کوچک‌ترین سن طلاق آقایان نیز یک مورد 15 ساله به ثبت رسیده است همچنین بزرگ‌ترین سن طلاق بین آقایان هم 36 مورد در سن 75 سال به بالا به ثبت رسیده است.
وی به ثبت بیش از 26 هزار مورد ولادت در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود 16 هزار مورد مناطق شهری و  به طور تقریبی 9 هزار مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده است که از این تعداد حدود 13 هزار و 200 نفر پسر و بقیه دختر هستند.
این مسئول به ثبت حدود 6 هزار و  800  مورد فوت از  ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد فوت حدود یک هزار و 900  مورد در مناطق روستایی و 4 هزار مورد هم در مناطق شهری ثبت شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز صدور شناسنامه تمام مکانیزه از سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 22 اداره ثبت احوال در مناطق مختلف استان در این ارتباط به ارائه خدمات می‌پردازند لذا با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این شناسنامه اعم از داشتن بارکدخوان، ضد آب بودن، غیرقابل جعل بودن و... توجه شهروندان را جلب کرده است.
این مسئول با بیان اینکه از اواخر امسال کارت ملی هوشمند نیز صادر می‌شود، اظهار داشت: بسترهای لازم برای ارائه این خدمت نیز در استان فراهم شد لذا پیش‌بینی می‌شود از اواخر امسال کارت ملی هوشمند تهیه شده و به مردم تحویل داده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول