اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

معاون مرکز امور زنان با اشاره به حذف نشدن تنظیم خانواده از دانشگاه‌ها:

عدم آموزش کاهش زاد و ولد به دانشجو حداقل مزیت کتاب "روانشناسی ازدواج"

خبرگزاری فارس: معاون خانواده مرکز امور زنان گفت: هنوز برای برخی مسئولان آشکار نشده است که تنظیم خانواده در حال ضربه زدن به کشور است و حداقل مزیت کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" عدم آموزش راه‌های کاهش زاد و ولد به دانشجویان است.

عدم آموزش کاهش زاد و ولد به دانشجو حداقل مزیت کتاب "روانشناسی ازدواج"
زهرا سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در ‌خصوص حذف "تنظیم خانواده" از دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار داشت: درس "تنظیم خانواده" این ترم نیز از دانشگاه‌های کشور حذف نشد و کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" که قرار بود به جای آن تدریس شود به دلیل مخالفت‌های متعدد باز هم به دانشگاه‌ها راه نیافت.

وی افزود: بسیاری از اساتید در‌خصوص ضرورت حذف درس تنظیم خانواده توجیح نیستند؛ با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت در ایران باید توجه داشت که کشور ظرفیت افزایش جمعیت را دارد و بر این اساس ضرورت تدریس کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" که راهکارهای ازدواج جوانان را مطرح می‌کند، ضروری است.

معاون خانواده مرکز امور زنان با بیان اینکه کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" راه‌های افزایش جمعیت را آموزش نمی‌دهد، عنوان کرد: این کتاب راه‌های ازدواج و تربیت فرزند را آموزش می‌دهد و حداقل مزیتی که این کتاب دارد عدم آموزش راه‌های کاهش زاد و ولد به دانشجویان است.

سجادی در‌خصوص دلایل مخالفت‌ها با تدریس این کتاب در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: هنوز این موضوع برای برخی از مسئولان کشور آشکار نشده است که تنظیم خانواده در حال ضربه زدن به کشور است.

وی ادامه داد: رشد جمعیت کشور در حال منفی شدن است و متأسفانه هیچ فردی به این موضوع فکر نمی‌کند تا مانع از ادامه این روند شود، ایران این ظرفیت را دارد تا جمعیت خود را به 150 میلیون نفر برساند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول