اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی انجام می‌شود؛

اجرای 300 برنامه در هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: بیش از 300 عنوان برنامه در کلیه شهرستان‌های استان در هفته گرامیداشت دفاع مقدس اجرا می‌شود.

اجرای 300 برنامه در هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مجنونی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته گرامیداشت دفاع مقدس امنیت فعلی در کشور را حاصل خون شهدا، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: دشمن روزانه میلیاردها دلار پول هزینه می‌کنند تا این فرهنگ را از جامعه ما بگیرد بنابراین ما نیز باید در زمینه درونی کردن این فرهنگ در نسل‌های بعدی از طریق گرامیداشت یوم‌الله‌ها به ویژه هفته دفاع مقدس عمل کنیم.
وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی همه اقشار و دستگاه‌ها برای پیروزی تلاش کردند، پس همه دستگاه‌ها باید برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلاش کنند و گرامیداشت این هفته نباید منحصر به یک دستگاه خاص باشد.
مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بیش از 300 عنوان برنامه در کلیه شهرستان‌های استان در این هفته به مرحله اجرا در می‌آید که چاپ سه جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس، پخش 10 فیلم سینمایی در سینماهای استان، نصب بنر و پارچه، چاپ ویژه‌نامه هفته دفاع مقدس، توزیع سی دی، چاپ بروشور، اجرای تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس و برگزاری مسابقات مختلف از جمله مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: ایران در گذشته در تمامی جنگ‌ها به دشمنان فقط سرزمین می‌داد و به بعد از آن به صلح ذلت بار تن می‌داد، اما در دفاع مقدس به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) نه تنها قطعه‌ای از سرزمین عزیزمان را به دشمن ندادیم بلکه با مقاومت، مردانه مقابل دنیای استکبار مقاومت کرده و دشمن را به ذلت و خواری کشاندیم.
ابرهیم افشاری تصریح کرد: اینکه در شرایط فعلی دشمن و استکبار جهانی فکر تعارض به سرزمین مقدس ایران را نمی‌تواند به خود راه دهد برگرفته از رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رادمردانی است که در 31 شهریور ماه سال 59 به ندای رهبر خود لبیک گفتند و مردانه هشت سال در مقابل دشمن کوردل با اسلحه ایمان، ایثار و مقاومت از کیان اسلامی دفاع کردند.
وی گرامیداشت هفته دفاع مقدس را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و یادآور شد: باید برای نسل‌های بعدی موضوع دفاع مقدس تبیین شود و زوایای پنهان و نهان آن برای آنان بازگو شود تا فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و مقاومت در نسل‌های بعدی نیز حفظ شده و تقویت شود.
افشاری افزود: در کشوری که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و نیروهای نظامی و انتظامی از انسجام کافی برخوردار نبودند دلیرمردان عرصه دفاع مقدس سال‌ها مقاومت کردند و دشمن را از تعدی و تجاوز پشیمان کردند که این مباحث باید برای نسل‌های بعدی بازگو و تبیین شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی به همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در برپایی هرچه با شکوه‌تر هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و افزود: مقرر است امسال گرامیداشت هفته دفاع مقدس از حالت معمولی و تکراری هر ساله خارج شود و مردم فضای دوران جنگ تحمیلی و آثار و برکات آن را در شهرها به خوبی لمس کنند تا بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود را در مقابل شهدا و ایثارگران ادا کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول