اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه گیلان خبر داد:

وجود 185 رشته تحصیلی در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان از وجود بالغ بر 185 رشته گرایش تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه گیلان با فعالیت‌های علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی قطب علمی شمال کشور است.

وجود 185 رشته تحصیلی در دانشگاه گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا صدر‌ممتاز ظهر امروز در همایش ملی علم و بسکتبال در تالار استاد معین دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان اظهار داشت: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در تمام حوزه‌ها مانند فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
وی افزود: همواره ارتباط مستقیمی بین حجم اطلاعات و داده­های علمی و پیشرفت فناوری­ها و ایجاد رفاه و امنیت ملی وجود دارد.
معاون دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه تولید علم و دانش در جهان پیچیده امروز به ابزار ماندگار و نقش آفرینی کشورها تبدیل شده، افزود: قدرت برآمده از آن، تنها راه بزرگی و بازیگری یک ملت در صحنه روابط و تعاملات جهانی است.
این مسئول با اشاره به جهش خدمات علمی در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: با افزایش 70 درصدی رشته‌های تحصیلی در چهار سال گذشته، اکنون بیش از 185 رشته گرایش تحصیلی در دانشگاه گیلان فعال است.
به گفته معاون دانشگاه گیلان، این دانشگاه در حال حاضر دارای 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌الملل در منطقه آزاد انزلی و یک پژوهشکده است. 
وی ابراز داشت: در راستای تقویت نشاط علمی در بین دانشجویان ممتاز علمی و حمایت از فعالیت‌های جمعی و خودجوش پژوهشی و راهنمایی و مشارکت دانشجویان مستعد و توانمند برای بالندگی علمی و فرهنگی دانشگاه، انجمن‌های علمی‌ دانشجویی رشته‌های مختلف تحصیلی نیز با حمایت دانشگاه گیلان تشکیل شده که این روند ادامه می‌یابد. 
صدرممتاز بیان داشت: در شش سال اخیر به همت والای اندیشمندان و نخبگان جوان کشور، ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشت که دنیا را به حیرت وا داشته است. 
وی تعداد رشته گرایش‌های این دانشگاه را بیش از تعداد مذکور رشته‌ در مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد و افزود: این دانشگاه با تلاش مدیران، دانشجویان و به‌ویژه اعضای هیئت علمی دارای اعتبار و موقعیت خاصی در داخل و خارج از کشور است. 
این مسئول با اشاره به سیاست توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تولید دانش در این دانشگاه اضافه کرد: افزایش اعتبارات پژوهشی دانشگاه، ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجامع علمی ملی و بین‌المللی و توسعه تحصیلات تکمیلی با رویکرد پژوهش‌محور از دیگر راهکارهای راهبردی دانشگاه است.
صدرممتاز برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه به منظور تبادل تجربیات علمی و ارتقای کمی و کیفی مجلات علمی در دانشگاه را از جمله راهکارهای تعریف شده برای تحقق این سیاست راهبردی عنوان کرد. 
وی اذعان داشت: اولویت‌های محوری این دانشگاه در سال جاری افزایش ترم تحصیلات تکمیلی در دانشگاه با کمک اساتید است و اعضای هیئت علمی دانشگاه از مرتبه استادیاری با دو سال سابقه در این عنوان و رتبه‌های بالاتر برای جذب دانشجوی دکترا برنامه‌ریزی می‌کنند. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول