اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم:

راه‌اندازی نشریه توسعه ورزش‌های دانشگاهی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نشریه توسعه ورزش‌های دانشگاهی در وزارت علوم با هدف علمی کردن ورزش راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نشریه توسعه ورزش‌های دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد کشتی‌دار ظهر امروز در همایش ملی علم و بسکتبال در تالار استاد معین دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان اظهار داشت: اداره‌کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی از اداره‌های کل معاونت دانشجویی است که اجرا، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر فعالیت‌های ورزش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور را به‌عهده دارد. 
وی افزود: جلب مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری فعالیت‌های ورزشی دانشجویان سراسر کشور از طریق واگذاری اختیارات اجرایی به دانشگاه‌ها و نظارت بر حسن اجرای امور، مطالعه و تحقیق در امور تربیت بدنی و ورزش دانشگاه‌ها ضمن جلب مشارکت پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت متبوع و دیگر سازمان‌های علمی داخل و خارج کشور نیز از جمله مهم‌ترین اهداف این اداره کل است.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: در سال‌های اخیر با اوج‌گیری رقابت‌های قهرمانی و اشاعه فرهنگ ورزش‌های همگانی و تفریحی در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی، استفاده از ابزارها، روش‌ها و اصول علم تمرین‌ در حیطه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی دانش‌پژوهان و محققان این رشته را در مسیر مطالعه علوم قرار داده است. 
وی با اشاره به برنامه‌های طرح و توسعه این اداره ‌کل تصریح کرد: تدوین طرح‌ها و تعیین راهبردهایی برای فراگیر بودن فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای توسعه و افزایش دانشجویان در ورزش‌های درون دانشگاهی، نظارت بر عملکرد تربیت بدنی دانشگاه‌ها براساس برنامه‌های ارسالی دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری برای اعضای هیئت علمی کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مهم‌ترین برنامه‌های این بخش است.
کشتی‌دار با اشاره به ضرورت برگزاری همایش علم و بسکتبال بیان داشت: ورزش بسکتبال به عنوان یک ورزش دانشگاهی از جایگاه ممتازی در سطح ملی برخوردار است و در سطح بین‌المللی نیز توانسته است سبب مباهات و افتخار باشد و بیش از بیشتر رشته‌های ورزشی به این نوع تعامل و ارتباط علمی نیاز دارد. 
وی تصریح کرد: بر همین مبنا، اداره‌ کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد و گسترش چنین بستری تلاش کرد تا با همکاری پژوهشکده تربیت بدنی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به برگزاری همایش یک ‌روزه علم و بسکتبال در دانشگاه گیلان اقدام کند. 
این مسئول بیان داشت: برگزاری همایش‌های تخصصی و کاربردی رویکرد جدیدی است که فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی از آن استقبال کرده‌اند و این نوع همایش‌ها می‌تواند به جهت‌گیری تحقیقات و کاربردی ساختن مبانی و اصول علم ورزش و همچنین به تمایل دست‌اندرکاران و مجریان ورزش در استفاده از نتایج پژوهش‌ها و نظرات کارشناسان کمک کند. 
وی با اشاره به حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مدیران تربیت بدنی در این همایش خاطرنشان کرد: در همایش ملی علم و بسکتبال در سطح مدیریتی و اجرا به ‌طور همزمان در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا شاهد موفقیت‌های بیشتر ورزش دانشجویی باشیم.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را در توسعه فناوری مؤثر دانست و متذکر شد: از جمله ثمرات همایش اعلام آمادگی متخصصان برای ارائه خدمات به ورزش کشور بود تا بستر مناسب در زمینه ورزش دانشجویی فراهم شود.
کشتی‌دار اذعان داشت: درصدد هستیم از طریق اداره‌کل تربیت‌بدنی، وزارت علوم و مدیریت تربیت‌بدنی دستگاه‌ها برای دانشجویان فارغ‌التحصیل تربیت‌بدنی بسترهای مناسب را فراهم کنیم تا تجربه اجرایی لازم را برای حضور موفق در جامعه داشته باشند. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول