اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه چمران اهواز:

6 درصد خوزستانی‌ها جذب دانشگاه دولتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تنها 6 درصد از متقاضیان کنکور در استان جذب دانشگاه دولتی می‌شوند.

6 درصد خوزستانی‌ها جذب دانشگاه دولتی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی شامگاه یکشنبه در نشست سراسری استان با محوریت روز پاکسازی عمومی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و اشتغال خانگی اظهار داشت: تعداد زیادی از خوزستانی‌ها در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور تحصیل می‌کنند و تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به نسبت جمعیت و متقاضیان کنکور پایین است.
وی افزود: در استان 77 هزار نفر متقاضی کنکور هستند اما کل پذیرش دانشگاه دولتی به 5 هزار نفر نمی‌رسد که می‌طلبد تعداد دانشگاه‌های دولتی در استان افزایش یابد.
مروتی همچنین مراکز آموزش عالی خوزستان را 82 مرکز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 203 هزار دانشجو در خوزستان مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه بناست 40 درصد افراد 18 تا 24 سال آموزش عالی را بگذرانند، بیان کرد: جمعیت پیش بینی شده دانشجویان خوزستانی تا پایان برنامه پنجم 279 هزار نفر خواهد بود.
این مقام مسئول اظهارداشت: در سال جاری در دانشگاه آزاد 20 هزار نفر در رشته‌های کارشناسی، 3 هزار نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد و 90 نفر در رشته‌های دکترا پذیرش شدند.
وی افزود: امسال در 31 مرکز دانشگاه پیام نور در استان، 26 هزار و 880 نفر در رشته‌های کارشناسی و 200 نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.
مروتی سیاست‌های دانشگاه چمران اهواز مبنی بر افزایش تحصیلات تکمیلی را یادآور شد و ادامه داد: امسال 130 نفر در این دانشگاه در مقطع دکترا، یک هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2 هزار و 379 نفر در مقطع کارشناسی پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه از پیشی گرفتن پسران در پذیرش امسال دانشجویان دانشگاه پس از چند سال خبر داد و با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیش از 70 درصد ورودی‌های دانشگاه را دختران تشکیل می‌دادند، افزود: امسال این نسبت تغییر کرده و پسران 53.4 درصد از پذیرفته شدگان و دختران 46.6 درصد از پذیرفته شدگان را به خود اختصاص دادند.
وی همچنین توجه به مشکلات دانشجویان به ویژه مشکل امنیت آنها را با توجه به شرایط استان خواستار شد و از شهرداری‌ها درخواست کرد: با توجه به بودجه آموزش عالی نسبت به اخذ عوارض همکاری کنند.
مروتی وضعیت استان را از نظر شرایط خوابگاه‌های دانشجویی ضعیف ارزیابی کرد و گفت: به دلیل اینکه بیشتر دانشجویان غیربومی هستند، هدایت خیرین خوابگاه ساز در راستای احداث خوابگاه‌ها، ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان و همکاری صنف املاک را ضروری دانست.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با پیگیری‌های استاندار خوزستان ارتباط مراکز صنعتی با دانشگاه چمران به اوج خود رسیده و قراردادهای پژوهشی به این دانشگاه محول می‌شود، این در حالیست که پیش از این تمام قراردادها به دانشگاه‌های خارج از استان واگذار می‌شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول