اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی اوقاف کرمان:

کمبود وقف بر مسائل قرآنی از مشکلات است

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر نمایندگی شماره یک اوقاف شهرستان کرمان گفت: کمبود وقف بر مسائل قرآنی در استان کرمان یکی از مشکلات پیش روی اوقاف است.

کمبود وقف بر مسائل قرآنی از مشکلات است
حجت‌الاسلام حمیدرضا حسین‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مهدی فردوسی با مراجعه به دفتر نمایندگی اوقاف شهر کرمان و نیت خالص و برای رضای خدا، شش دانگ یک باب منزل مسکونی دو طبقه به مساحت 250 متر مربع را در بلوار هوانیروز شهر کرمان برای برنامه‌های مهدیه، نشر فرهنگ و معارف قرآن، اقامه نماز جماعت، برگزاری میلاد و وفات معصوم (ع) و مراسم ملی، مذهبی و فرهنگی وقف کرده است.
وی بیان کرد: امر وقف در سال‌های اخیر تا حد زیادی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است.
حسین‌رضایی گفت: خیران باید بدانند اگر اموال و دارایی‌های خود را در برای اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ قرآن و اسلام و همچنین برای پیشرفت مملکت و جامعه وقف کنند، ارزش و ثواب آن بسیار زیاد و نام واقف تا ابد درخشان می‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌داران و حتی افرادی که سرمایه اندکی دارند باید موضوع وقف را گسترش دهند، زیرا امام صادق (ع) در خصوص مسأله وقف می‌فرماید «وقف صدقه جاریه است و واقف حتی پس از مرگش هم از عواید معنوی آن بهره‌مند می‌شود».
وی کمبود وقف بر مسائل قرآنی را در استان کرمان یکی از مشکلات پیش روی اوقاف استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه اوقاف متولی برگزاری کامل‌ترین مسابقات قرآنی تا سطح کشوری و بین‌المللی است، واقفان خیراندیش باید وقف‌های خود را در این مسیر هدایت کنند.
سرپرست دفتر نمایندگی شماره یک اوقاف شهرستان کرمان دل کندن از مال دنیا و وقف آن را برای مصارف عام‌المنفعه امری دشوار خواند و افزود: انسان‌هایی که از مال خود می‌گذرند و علاوه بر قرار دادن آن مال در راستای استفاده عموم مردم ذخیره‌ای نیز برای آخرت خود قرار می‌دهند از روح بسیار لطیفی برخوردارند، زیرا ایمان بسیار بالایی دارند.
حسین‌رضایی وقف را منبعی مطمئن برای حل معضلات جامعه خواند و تصریح کرد: موقوفات میراث‌هایی کهن و جاودان هستند که سند افتخار و راهگشای نسل‌های بعد به شمار می‌روند.
پایان پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول