اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

اجرای طرح مدرسه در مزارع برنج و مرکبات بابل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از اجرای طرح روش‌های نوین آموزش و ترویج در بخش کشاورزی بابل خبر داد.

اجرای طرح مدرسه در مزارع برنج و مرکبات بابل
مسعود غلامی در حاشیه بازدید از این طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل درباره اجرای طرح OHM FFS برنج و FFS مرکبات شهرستان بابل اظهار داشت: در سال جاری اجرای طرح   OHM FFS برنج در روستای آردکلا در سطح دو هکتار و FFS مرکبات در روستای مزداکتی در سطح دو هکتار شروع شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح مدرسه در مزرعه ( FFS) در این شهرستان نخستین بار در روستاهای کلمدان نقیب در سال 84 به اجرا گذاشته شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: طرح FFS یکی از روش‌های نوین آموزش و ترویج در بخش کشاورزی محسوب می‌شود و استفاده از روش FFS به‌ صورت مشارکتی به همراه کشاورزان در طول یک فصل زراعی در محل مزرعه برگزار می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: روستائیان سهم عمده‌ای در اقتصاد کشور دارند و یکی از اولویت کار جهاد کشاورزی توسعه بخش کشاورزی و پایداری تولید است.
وی خاطرنشان کرد: برای توانمندسازی بهره‌برداران این طرح در این شهرستان با تجزیه و تحلیل زراعی، مدیریت مزرعه و سایر اطلاعات نیز به اجرا درآمد.
این مسئول در پایان کاهش هزینه‌های تولید و افزایش میزان درآمد، بالا بردن دانش فنی کشاورزان از ابتدای تولید تا پایان آن، حفظ محیط زیست محصولاتی با کمترین سموم و در نهایت سلامت تولیدکننده و مصرف‌کننده، برقراری ارتباط عملیاتی پویا بین کشاورز، تسهیلگر(ترویج) کارشناس(محقق اجرا) در تمام مراحل برنامه‌ریزی و اجرا و فراهم شدن امکان انتقال دانش و تجربه از طریق کشاورز به کشاورز را از جمله اهداف طرح FFS برشمرد.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول