اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان مسکن خراسان شمالی عنوان کرد:

ساخت 24 هزار واحد مسکن مهر در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 24 هزار واحد مسکن مهر در این استان در حال ساخت است.

ساخت 24 هزار واحد مسکن مهر در خراسان شمالی
علی فخرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این واحدهای مسکونی به غیر از بخش خصوصی در دست ساخت است، اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار است تا در دهه فجر امسال 4 هزار واحد مسکن مهر در گلستان شهر تحویل شود.
وی با بیان اینکه این شهرک اقماری در آینده به یک شهر تبدیل خواهد شد، افزود: هم‌اکنون تأمین خدمات مورد نیاز در گلستان شهر از سوی شرکت‌های خدمات رسان در حال انجام بوده که پیش بینی می‌شود این خدمات تا پایان امسال تحقق یابد.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اجرای بلوار منتهی به گلستان شهر توسط بنیاد مسکن اظهار داشت: اعتبارات مربوط به اجرای این پروژه تأمین شده است.
وی اضافه کرد: گلستان شهر برای اسکان دست کم 80 هزار نفر جمعیت ساماندهی شده و بزرگ‌ترین منطقه اجرای طرح‌های مسکن مهر در خراسان شمالی است.
به گفته فخرانی، کاربری‌های مختلف اعم از فرهنگی، ورزشی، آموزشی، خدماتی و ... در این شهرک اقماری پیش بینی شده است.
  فخرانی در ادامه با اشاره به بالا بودن نرخ ازدواج در این استان تصریح کرد: این افزایش موجب شده تا نیاز به مسکن در خراسان شمالی افزایش یافته به گونه‌ای که تا چندین سال آینده نیز این استان به ساخت مسکن نیاز دارد.
وی همچنین تخریب و نوسازی واحدهای قدیمی و ساخت واحدهای مسکونی را در این استان مورد اشاره قرار داد و گفت: بر همین اساس خراسان شمالی از استان‌هایی بوده که ساخت و ساز در آن رونق دارد.
وی با اشاره به ضرورت احداث کارخانه‌های مربوط به بخش ساختمان تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش مسکن با عنوان شهری بالا بوده و دارای توجیه اقتصادی است.
سرپرست مسکن و شهرسازی خراسان شمالی همچنین قابلیت‌های سرمایه گذاری در اراضی موسوم به تپه عشق در بجنورد را برشمرد و گفت: این منطقه در یکی از محورهای پرتردد کشور قرار داشته و قابلیت سرمایه گذاری در بخش‌های اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های تفریحی و گردشگری و ... را دارد.
وی با بیان اینکه 50 هکتار زمین در این عرصه برای سرمایه گذاری طراحی شده است، تصریح کرد: امکان توسعه این سایت برای سرمایه گذاری‌ها وجود دارد.
فخرانی با بیان اینکه طبق آمار 15 میلیون زائر و مسافر از خراسان شمالی گذر می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی از سرمایه گذاران در مجموعه تپه عشق حمایت‌های لازم اعم از؛ صدور مجوزها، واگذاری زمین با نرخ مناسب، ارائه تسهیلات و ... را خواهد داشت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول