اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

بهره‌مندی روستاییان از گاز بزرگ‌ترین برکت انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: بهره‌مندی روستاییان به ویژه مناطق سردسیر از نعمت گاز بزرگ‌ترین برکت انقلاب در سه دهه گذشته است.

بهره‌مندی روستاییان از گاز بزرگ‌ترین برکت انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم در جریان بازدید از عملیات گازرسانی به چند روستای شهرستان نمین اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل چپاول ذخایر زیرزمینی کشور به ویژه نفت و گاز اصلاً توجهی به گازرسانی و یا اجرای طرح‌های گازی انجام نشده بود به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اغلب شهرها و بخشی از روستاها نیز از این نعمت بهره‌مند شده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.
وی با یادآوری این‌که گازرسانی به روستاها یکی از شایسته‌ترین خدمت به هموطنان شهری و روستایی است، تصریح کرد: در شش سال گذشته با حمایت دولت خدمتگزار از مناطق محروم و روستایی گازرسانی در شهرستان سردسیر نمین با جدیت دنبال شده است.
دریتیم خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی به چهار روستای نمین آغاز شده و قرار است گازرسانی به 12 روستا نیز به زودی آغاز شود.
این مقام مسئول این روستاها را کلش، جید، میرزانق و قشلاق‌چایی اعلام کرد و ادامه داد: با برخورداری اهالی این روستاها از نعمت گاز بخش دیگری از اهالی این شهرستان صاحب رفاه و امکانات مناسب می‌شوند.
وی از تلاش‌های اداره گاز نمین در گازرسانی به روستاهای بخش عنبران قدردانی کرد و گفت: با وجود سختی کار به دلیل سنگلاخ بودن منطقه کار انتقال گاز و لوله‌گذاری در حال انجام است و با فصل زمستان این کار تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.
دریتیم شاخص بهره‌مندی روستاهای این شهرستان را از نعمت گاز علیرغم سردسیر بودن منطقه پایین اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود تا شاخص بهره‌مندی روستاییان نمین از نعمت گاز ارتقا پیدا کند.
به گزارش فارس، رئیس اداره گاز نمین در این بازدید اعتبار اختصاص یافته برای گازرسانی به چهار روستای یاد شده را 17 میلیارد ریال اعلام کرد.
فیروز فرجود اظهار داشت:‌ برای گازرسانی به این روستاها در مجموع به طول 3 هزار و 74 متر شبکه‌گذاری با استفاده از لوله هایزفولی‌اتیلن و 6 هزار متر شبکه‌گذاری با لوله‌های فولادی انجام می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: در این عملیات یک ایستگاه حفاظت از زنگ نصب و بیش از 520 علمک در روستا نصب می‌شود تا اهالی بتوانند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول