اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد خلخال:

شهریار مبدع شعر آرمان‌خواه انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: شهریار ملک سخن ایران مبدع شعر آرمان‌خواه انقلاب اسلامی است که در اشعار او می‌توان این مضامین را به روشنی تجلی‌شده دید.

شهریار مبدع شعر آرمان‌خواه انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قوام فتحی صبح امروز در همایش شعرا و نویسندگان خلخال که همزمان با ایام شعر و ادب فارسی ایران و بزرگداشت استاد محمد‌حسین شهریار در خلخال برگزار شد،‌ اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاعران تراز یک و ممتازی همچون شهریار ذوق و قریحه ناب خود را به خدمت گرفتند تا خالق آثاری ماندگار از هویت و اصالت انقلاب اسلامی و ایران باشند تا دشمن احساس نکند برخی تفکرات و جریان‌ها همچنان در فرهنگ و ادب و هنر این سرزمین رخنه کرده و جایی برای بیان پیدا کرده است.
وی به شخصیت علمی و ادبی محمد‌حسین شهریار در عرصه نوآوری و خلق‌ آثار ماندگار اشاره کرد و افزود: این شاعر شهیر در دفاع از کیان ولایت و هویت‌طلبی انقلاب اسلامی و حتی در بحبوحه دوران دفاع مقدس در حمایت از رزمندگان اشعاری را سروده است که برای همیشه در تاریخ این کشور و سرزمین باقی است.
این مسئول تمام اشعار شهریار را نشأت گرفته از فرهنگ و اصالت هویتی ایرانیان توصیف کرد و گفت: سرزمین ایران با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و پشتوانه غنی فرهنگ اهل بیت همیشه در عرصه علم و ادب سرآمد بوده و توانسته است رسالت و جایگاه ارزنده خود را پیدا کند.
وی با یادآوری اینکه امروز فعالان عرصه فرهنگ و هنر، شعر و ادب و رسانه‌ها علیرغم ترفند بیگانگان در سنگر صیانت از این گوهر ارزشمند خود را مکلف به ادای وظیفه می‌دانند، افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز تجلی‌کننده فرهنگ و هنر و ادبی است که از تاریخ و تمدن چندین قرن مردم این سرزمین حکایت می‌کند.
فتحی در ادامه سخنان خود با قدردانی از حضور شعرا و نویسندگان در این آیین اظهار داشت: هم‌اکنون 60 نفر در انجمن شعر و ادب خلخال عضویت دارند و این انجمن ثبت رسمی شده است.
این مسئول به بزرگترین شخصیت علمی و ادبی کشورمان استاد شهریار اشاره کرد و یادآور شد: تاثیرگذاری شعر و نوشته‌های این شاعر ارزشمند آنقدر فراوان است که امروز می‌توان هزاران اثر پیرامونی را در مورد آنها خلق کرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال تصریح کرد: در این عرصه ارزشمند که هنرمندان سعی می‌کنند ذوق و قریحه خود را در رشته‌های مختلف طبع‌آزمایی کنند آنچه فرهیختگی مردم ما را به اثبات می‌رساند پرورش شاعران و نویسندگانی همچون شهریار است که توانسته است نام و آوازه این سرزمین را جهانی‌تر کند.
در پایان این مراسم از شعرا، نویسندگان و فرهیختگان عرصه شعر و ادب و اساتید با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول