اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

شهریار بلند آوازه‌ترین شاعر معاصر است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهریار بلندآوازه ترین شاعر معاصر است و عشق وی به خاندان عصمت و طهارت مثال زدنی است.

شهریار بلند آوازه‌ترین شاعر معاصر است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد حسینی شنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار با بیان اینکه شهریار بلند آوازه‌ترین شاعر معاصر است، اظهار داشت: اگر بخواهیم حافظ، سعدی و شاعران بزرگ گذشته را در حال جستجو کنیم شهریار را شاعری بزرگ در حال معاصر می‌توان یافت.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم با شهریار آشنا بوده و گروه‌های مختلف از خرد و کلان حافظ اشعار شهریار هستند.
حسینی یادآور شد: شهریار به واسطه عشق و ارادت به حافظ تخلص خود را بنا به فال حافظ شهریار انتخاب کرده بود در حالی که تخلص اول او بهجت بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب نیز وی را شهریار شعر و ادب نامیده و شهریار از زبان بزرگان افتخار مشرق زمین نامیده شده است.
وی به شخصیت ممتاز شهریار اشاره کرد و افزود: شهریار با شخصیت‌های بزرگی همدم و همراه بود و این چهره‌ها در شکل‌گیری شخصیت وی تاثیر داشتند.

*اشعار متعدد شهریار که در حافظه تاریخی مردم ماندگار شده است
حسینی با اشاره به اشعار متعدد شهریار که در حافظه تاریخی مردم ماندگار شده است، گفت: اشعاری چون علی ای همای رحمت و یا دیگر اشعار وی زمزمه مردم شده و در جامعه تاثیرگذار و حضور دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: عشق و ارادت شهریار به اهل بیت(ع) در اشعار مختلف وی منعکس شده و در مورد مولای متقیان نیز شهریار اشعاری لطیف و با معنا دارد.
وی با قرائت اشعاری از شهریار در مدح امام علی (ع) گفت: وی در مورد امام حسین (ع) نیز اشعار خاصی دارد که در ماه محرم در سراسر کشور خوانده می‌شود.
حسینی یادآور شد: روح لطیف و انسانی شهریار همانند دیگر شاعران بزرگ ایران زمین متجلی شده و شهریار در مورد یگانگی روح انسانی و اجتماعی و پیوندهای بشری اشعار لطیفی دارد.
وی اظهار داشت: تاثیر و نفوذ معنوی اشعار شهریار منحصر به انسان‌های ادیب نبوده و شهریار بر دانشمندانی چون انیشتین نیز تاثیرگذار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شهریار در همان زمان هم به کسانی که ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند پاسخ گفته که مردم ایران با روح لطیف و معنوی خود مخالف سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی بوده است.
 
*شهریار با وجود دعوت‌های مکرر برای مهاجرت به خارج خاک وطن را برای اقامت برگزید
حسینی در ادامه به شخصیت شهریار و موقعیت جهانی وی اشاره کرد و گفت: شهریار با وجود دعوت‌های مکرر برای مهاجرت به خارج خاک وطن را برای اقامت برگزید و بر بازگشت نخبگان و خدمت به وطن تاکید می‌کند.
وی ادامه داد: شهریار توجه خاصی به مسائل روز داشته و علاوه بر اشعار وی در زمینه انقلاب اسلامی، شهریار قبل از انقلاب و در زمان جنگ جهانی دوم نیز در زمینه تحولات روز اشعاری داشته است.
وی با اشاره به اشعار نغز و انقلابی او افزود: شهریار در تمام عرصه‌های انقلاب حضوری موثر و برجسته  داشت و برای حفظ تمامیت ارضی کشور اشعار گرانسنگی را سروده است.
 
*مردمی بودن و ولایت‌مداری شاخصه‌ای مهم شهریار است
حسینی مردمی بودن و ولایت‌مداری شهریار را شاخصه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: انس و الفت وی با بزرگان فرهنگ و ادب شخصیتی برجسته و ممتاز از او پدید آورده بود.
وی افزود: شهریار شهادت را برترین معراج عشق و ملائکه را در رکاب شهدا می‌دانست و اخلاص و ارادت وی به رهبر انقلاب، رزمندگان اسلام و شهدا را در کمتر شاعری می‌توان یافت.
 
*بزرگداشت «کمال خجندی» از شعرای به نام آذربایجان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از بزرگداشت «کمال خجندی» از شعرای به نام آذربایجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در راستای برنامه‌های فرهنگی و هنری  وزارت از شعرا و بزرگان عرصه علم و ادب در تهران و استان‌ها تجلیل می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول