اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

اشعار شهریار در فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: عجین شدن فرهنگ اسلامی و ایرانی در اشعار شهریار ملموس است.

اشعار شهریار در فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز آژیده شنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار توجه شهریار به وحدت ملی و فرهنگ اسلامی را یک موضوع ممتاز در مورد شخصیت شهریار دانست.
وی با بیان اینکه شهریار در عرصه شعر ترکی و فارسی دارای مهارت است، اظهار داشت: علاوه بر شهریار اغلب شاعران این خطه اشعار متعددی به زبان فارسی دارند.
آژیده ادامه داد: توجه به وحدت ملی در شعر شاعران ترکی ملموس است و شهریار نیز به این مسئله توجه خاصی داشت.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: این رویکرد شهریار و دیگر شاعران بزرگ آذری زبان توجه خاصی به این موضوع شده که این رویکرد روشی مهم را یادآور شده و اهمیت وحدت ملی را نشان می‌دهد.
 
*جایگاه رفیع آذربایجان در عرصه شعر و ادب مشخص شود
وی با اشاره به جایگاه رفیع آذربایجان در عرصه شعر و ادب افزود: تبریز مهد فرهنگ، هنر و  شعر است و ظهور شعرای برجسته  که هر کدام وزنه‌ای در عرصه ادبیات کشور و جهان هستند دلیلی بر این مدعاست.
آژیده تاکید کرد: باید جایگاه رفیع آذربایجان و تبریز در عرصه شعر و ادب مشخص و معرفی شود.
 
*ضرورت چاپ و انتشار اشعار پرمحتوا و غنی شعرای نامی استان
وی با تاکید بر ضرورت چاپ و انتشار اشعار پرمحتوا و غنی شعرای نامی استان گفت: باید از ظرفیت فکری و ادبی و همچنین ظرفیت غنی شعرای نامی استان در گذشته و معاصر بهره گرفته و در راستای شکوفایی استعداد شعرای جوان اهتمام داشته باشیم.
 
*عجین شدن فرهنگ اسلامی و ایرانی در اشعار شهریار ملموس است
آژیده تصریح کرد: عجین شدن فرهنگ اسلامی و ایرانی در اشعار شهریار ملموس است و عشق به اهل بیت در اشعار شهریار متجلی است.
وی اضافه کرد: توجه  شهریار به فرهنگ متعالی دینی و انزجار وی از فرهنگ منحط غربی از نکات بدیهی است که در اشعار مختلف شهریار منعکس شده است.
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: شهریار در زمینه معنویت و اخلاق نیز دارای جایگاه خاصی بود و شعر مشهور شهریار در مورد علی (ع) در واقع یک الهام بود.
وی تاکید کرد: شهریار حافظ قرآن  بوده و به ادبیات عرب تسلط خاصی داشت.
آژیده تاکید کرد: شهریار مایه افتخار اسلام ، ایران و آذربایجان بوده و هر چه برای شهریار کار شود باز هم کم  است.
 
*توجه بیشتر به ظرفیت‌های معنوی و شعرای آذری زبان
معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های معنوی و شعرای آذری زبان شد و گفت: شعرای زیادی وجود دارند که کشف نشده‌اند و یا از حمایت کافی برخوردار نیستند و مسئولان مختلف آذربایجان باید دست در دست هم تلاش کنند تا از شعر و شاعری حمایت شود.
وی رهبری را از بزرگ‌ترین شهریار شناسان معاصر دانست و گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری شهریار دارای تسلط خاصی در زمینه شعر فارسی و ترکی بود و بیانات خاصی در مورد وی دارند.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول