اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق ارشاد جیرفت:

تولید سریال"شهر دقیانوس" با هماهنگی ارشاد نبود

خبرگزاری فارس: رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت گفت: در تولید سریال"شهر دقیانوس" در جیرفت هیچ‌گونه هماهنگی با اداره ارشاد جیرفت صورت نگرفت.

تولید سریال"شهر دقیانوس" با هماهنگی ارشاد نبود
محمد شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در زمان تهیه سریال «شهر دقیانوس» با من هیچ صحبتی در این مورد نکردند و یک بار هم به دیدار بنده نیامدند.
وی افزود: یکی دو بار هم خود به محل ساخت فیلم رفتم که گفته شد، آدرس آن تغییر کرده و متولیان سر صحنه هستند.
شریفی خاطرنشان کرد: به عوامل ساخت سریال «شهر دقیانوس» گفتم، اگر از دست ما کاری بر می‌آید، حاضر هستیم کمک کنیم.
رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت ابراز داشت: سناریو این سریال در جای دیگری تصویب شده و از ارشاد جیرفت مجوز نگرفته‌اند.
رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: از آنجا که این برنامه از شبکه یک بوده از شهرستان نظرخواهی نشده است.
وی متذکر شد: عواملی که قصد دارند در شهرستان دیگر فیلم بسازند، بافت فرهنگی و اجتماعی آن را به درستی نمی‌شناسند، بنابراین باید از تجربه افراد بومی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی استفاده کنند.
به گزارش فارس، سریال «شهر دقیانوس» که از هفته گذشته شب‌های زوج از شبکه اول سیما پخش می‌شود با فرهنگ عمومی مردم جیرفت در تضاد است و به نوعی تخریب چهره شهروندان این منطقه فرهنگی را در بر دارد و مورد اعتراض شدید اساتید دانشگاه، نخبگان، روزنامه‌نگاران، خانواده‌‌های شهدا، مسئولان و سایر اقشار این شهرستان قرار گرفته است.
لهجه بومی بازیگر نقش اصلی که جیرفتی است، آبادانی بوده و پوشش محلی مردم این منطقه را لباس بلوچی نشان داده‌اند و از طرف دیگر در این سریال مسائلی به شهروندان جیرفتی منتسب شده که واقعیت نداشته و برخلاف ارزش‌ها و تعاملات فرهنگی مردم این منطقه است.
بنابراین گزارش، شهردار وقت جیرفت نیز در نامه اعتراض‌آمیزی گلایه‌مندی خود را از پخش این سریال اعلام کرد.
فرماندار و امام جمعه جیرفت نیز در زمینه عذرخواهی و توقف پخش این سریال از شبکه اول سیما با مسئولان صدا و سیما صحبت‌ کرده‌اند.
همچنین حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه جیرفت روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، خواهان عذرخواهی مسئولان شبکه یک از مردم جیرفت و توقف پخش سریال «شهر دقیانوس» شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول