اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

پخش سریال شهر دقیانوس متوقف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: شبکه یک سیما باید از مردم جیرفت عذرخواهی کرده و پخش سریال «شهر دقیانوس» را متوقف کند.

پخش سریال شهر دقیانوس متوقف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت در اعتراض به پخش سریال «شهر دقیانوس» در جمع نمازگزاران اظهار داشت: این سریال دارای بخش‌های بسیار توهین‌آمیزی است.
وی افزود: عصر روز سه‌شنبه تکرار قسمت دوم سریال «شهر دقیانوس» را دیدم که دارای چند مورد تحقیرآمیز، زشت و ناشایست بود که بلافاصله اعتراض خود و مردم را در این زمینه به مسئولان امر اعلام کردم.
عسکری با بیان اینکه چرا این فیلم باید اینگونه ساخته و پخش شود، تصریح کرد: مسئولان با اعلام اعتراضات مردم در واکنش به پخش این سریال قول رسیدگی دادند.
وی با تشکر و قدردانی از صبوری و گذشت مردم در برخورد با این سریال افزود: از غیرت و توجه مردم جیرفت تشکر می‌کنم که مسائل را با جدیت و حفظ آرامش دنبال می‌کنند.
عسکری بیان داشت: فرماندار و مسئولان شهر جیرفت خواستار حفظ آرامش مردم شدند تا دست به اقدامی نزنند که سبب ریختن آب به آسیاب دشمن شود و این موضوع نیز از طرف مردم رعایت شد که نشان از درایت و حکمت مردم دارد.
وی خطاب به مردم جیرفت گفت: نباید حرکتی انجام بدهید که چهره و وجاهت شهر از بین برود تا فرصت‌طلبان از آن سوء استفاده کنند.
عسکری خاطرنشان کرد: با مسئولان صدا و سیما صحبت کردم و آن‌ها نیز قول دادند تا قسمت‌های توهین‌آمیز این سریال حذف شود یا حتی پخش نشود و جلوی اکران آن گرفته شود.
وی با اشاره به همکاری و مساعدت مدیر شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیر شبکه یک و قائم‌مقام ایشان قول بازبینی فیلم و حذف قسمت‌های توهین‌آمیز را داده‌اند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به دو اشکال عمده این فیلم از جمله لهجه آبادانی و پوشش بلوچی بازیگران آن ابراز داشت: لهجه آبادانی و لباس بلوچی محترم هستند، اما مردم جیرفت نه آبادانی حرف می‌زنند و نه لباس بلوچی می‌پوشند.
وی افزود: بر اساس اعلام نظر مسئولان امر، در ساخت این سریال نه کارشناس لهجه و نه کارشناس لباس حضور داشته است.
عسکری تصریح کرد: البته برای جبران هر آنچه که تاکنون پخش شده است، دو فیلم 25 دقیقه‌ای پخش می‌کنند، اما تنها پخش این دو فیلم کافی نیست و باید معذرت‌خواهی کنند.
وی ابراز داشت: اگر چه بخشی از هدف را تأمین کردند، اما در مجموع تأمین‌کننده هدف نبود.
عسکری از رایزنی با قائم‌مقام شبکه یک خبر داد و بیان کرد: با قائم‌مقام شبکه یک صحبت کردم که در قسمت دوم نیز توهین صورت گرفته و همچنین معذرت‌خواهی واقعی از مردم نشده است و فقط از شبکه پنج سیمای کرمان دست‌اندر‌کاران سریال صحبت کردند.
وی گفت: مسئولان شبکه یک که این سریال را پخش می‌کنند، باید رسما از مردم شهرستان جیرفت معذرت‌خواهی کنند.
عسکری خاطرنشان کرد: باید مسئولان امر به گونه‌ای عمل کنند که تأمین‌کننده خواسته ما و مردم شهرستان باشند، اما تاکنون همه چیز غیر از این بوده است.
وی گفت: نامه‌ای از طرف من و فرماندار جیرفت به رئیس صدا و سیما ارسال شده و گلایه‌مندی‌ها و حساسیت مردم را نسبت به این امر انتقال داده‌ایم.
عسکری با ابراز ناراحتی فراوان خود نسبت به پخش این سریال عنوان کرد: مسئولان امر، مصر بر بازبینی فیلم هستند که در دو مورد توهین در قسمت دوم سریال را توجیه کرده‌اند، کسانی که بازی می‌کنند در دو نقش مثبت و منفی هستند، اما این امر برای ما قابل قبول نیست.
امام جمعه جیرفت افزود: این سریال در مجموع به نفع مردم تهیه شده و در پایان همکاری مردم را می‌رساند و قاچاقچیان این اشیا را افراد خارجی معرفی می‌کنند.
وی با بیان اینکه این فیلم اگر به درستی ساخته می‌شد، به معرفی این شهرستان کمک فراوانی می‌کرد، افزود: قسمت سوم سریال 10 دقیقه کمتر از دو قسمت دیگر بود، که  نشان از مفید واقع شدن تذکرات داشته است و باز هم من و فرماندار شهر پیگیر این قضیه هستیم.
عسکری تصریح کرد: یک عده از ورشکستگان سیاسی که هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند، قصد دارند، زمامدار امور باشند، اما اگر دلشان می‌سوزد، بروند مواضع سیاسی خود را اصلاح کنند.
وی ابراز داشت: این افراد باید بروند گذشته شوم و نکبت‌بار خود را اصلاح کنند نه اینکه موج‌سواری کنند که مردم باید مراقب باشند و نگذارند آنها با سوءاستفاده از فرصت‌ها به اهداف خود دست یابند.
عسکری خطاب به کسانی‌ که به دنبال سوءاستفاده از این موضع هستند، بیان کرد: آنها باید بدانند که نمی‌توانند به اهداف خود برسند و بهتر است، درصدد جبران گذشته خود بر آیند.
وی گفت: این افراد نباید زمامدار امور شوند، بنابر این مردم باید هوشیار باشند و نگذراند دیگران بیایند و مدیریت کارها را به دست گیرند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول