اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اعلام کرد:

حفاظت اضطراری از آثار تاریخی شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از حفاظت اضطراری از آثار تاریخی شوشتر به منظور کاهش احتمال آسیب‌ها خبر داد.

حفاظت اضطراری از آثار تاریخی شوشتر
امین محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در سال جدید مالی برای حل مشکلات آثار تاریخی ثبت جهانی شده در شهرستان شوشتر برنامه‌ریزی جدیدی انجام شده است و تلاش می‌کنیم آثاری که در آستانه تخریب هستند با حفاظت اضطراری از شرایط خطر دور شوند.
وی با اشاره به اجرای حفاظت اضطراری پل سنگبران شهرستان شوشتر بیان کرد: این پل از سال‌های گذشته نیازمند مرمت و رفع مشکل بود و در سال‌جاری برای این مشکل چاره اندیشی شده است.
محمودزاده گفت: مرحله دوغاب ریزی پل سنگبران شوشتر به پایان رسیده است.
وی با یادآوری شرایط بسیار بحرانی پل سنگبران، افزود: این پل شرایطی بحرانی داشت حتی بخش‌هایی از خشت طاق آن افتاده بود که این نتیجه تحمل بارهای بسیار سنگینی است که روزانه به آن وارد می‌شد.
مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر افزود: پیش از آنکه حادثه‌ای اتفاق بیفتاد باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد و حفاظت اضطراری آثار تاریخی شوشتر همگی در این راستا انجام می‌شود.
پل سنگبران در شرایط کنونی در کنار مجموعه پست و تلگراف شوشتر واقع است که در ماه‌های گذشته به دلیل بارش باران ویران شد، پل‌های تک دهانه سنگبران (مستوفی) و باطنی حدود 100 متر پایین‌تر از قلعه سلاسل بر روی نهر داریون ساخته شده‌اند. 
ساخت پل سنگبران(مستوفی) همزمان با ساخت منزل مستوفی در دوره قاجار بوده و راه منزل مستوفی را به سوی دیگر نهر تامین می‌کرد. پل باطنی نیز در مجاورت منزل آقای باطنی (از سادات شوشتر) راه ارتباطی منزل باطنی را با سمت دیگر نهر داریون تأمین می‌کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول