اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم:

صنعتی‌سازی سوهان به حرکت حساب شده نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: لازمه صنعتی‌سازی سوهان در قم تغییر تدریجی در نوع تولید است.

صنعتی‌سازی سوهان به حرکت حساب شده نیاز دارد
مجید آوری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، راه ورود به عرصه صنعتی‌سازی سوهان در قم را ورود تدریجی به این موضوع دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون تلاش این سازمان به نتیجه رسیده و عملیات اجرایی این راهکار آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مورد کارگاه‌های سوهان‌پزی با ظرفیت پایین تولید، بالا است، افزود: در کارگاه‌هایی با این میزان ظرفیت هزینه‌های صنعتی‌سازی و تحقیقات بسیار بالا است اما با بالا بردن ظرفیت تولید و افزایش خط تولید می‌توان هزینه‌های تحقیقات و صنعتی‌سازی را قابل توجیه کرد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم با اشاره به اینکه سوغات اصلی شهر قم سوهان است، بیان کرد: هدف از صنعتی‌سازی سوهان، بالا بردن کیفیت و ماندگاری بیشتر این محصول، برای صادرات و فروش داخلی است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم پرهیز از حرکت‌های آنی و دفعی، افزود: باید به‌ جای حرکت‌ها و طرح‌های آنی که ممکن است موجب دفع سرمایه‌گذار در طرح صنعتی شود، سراغ حرکت‌های تدریجی و حساب شده رفت تا بتوان به ‌تدریج طرح اصلی را اجرایی کرد.
آوری‌فرد با اشاره به تبدیل تدریجی چند واحد صنعتی سوهان در قم، بیان کرد: در این واحدهای تولیدی بخش‌هایی از خط تولید صنعتی شده‌اند که قرار است به تدریج تمام مراحل تولید سوهان صنعتی شوند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون مراحل بسته‌بندی، برند‌سازی و ماندگاری بالا از جمله اقداماتی است که در زمینه صنعتی‌سازی سوهان انجام می‌شود، افزود: تغییر در مواد اولیه، افزایش ماندگاری و تغییر ماشین‌آلات، می‌تواند به صنعتی‌سازی سوهان در قم کمک کند و موجب افزایش راندمان صادرات این محصول شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم استفاده از گلوکز مایع به جای شکر، تغییر نوع آرد مصرفی، تغییر روش تولید از حرارت مستقیم به حرارت غیر‌مستقیم، استفاده از تونل خنک‌کننده و طراحی ماشین‌آلات متناسب با این محصول را، از جمله اقداماتی که یک واحد صنعتی سوهان باید انجام دهد، عنوان کرد.
‌وی گفت: در حال حاضر دو واحد در استان نسبت به کم کردن دخالت انسان در تولید این محصول اقدام کرده‌اند که قدم بزرگی در زمینه افزایش ماندگاری این محصول است.
آوری‌فرد با بیان اینکه در حال حاضر پنج واحد فعال صنعتی و نیمه صنعتی در استان وجود دارد، گفت: در سال جاری برای 9 واحد صنعتی دیگر جواز تاسیس صادر شده است که چهار واحد پیشرفت50 درصدی، سه واحد پیشرفت 10 درصدی و دو واحد در شرف عملیات عمرانی است.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول