اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان خبر داد:

جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از جابه جایی ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر در خوزستان با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد.

جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر در خوزستان
سید محمدحسین مرعشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای در خوزستان سفر کرده‌اند.
وی افزود: عمده سفرهای انجام شده با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای از مبداء اهواز، آبادان، شوشتر و دزفول بوده است. 
مرعشی همچنین گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار از خوزستان جابه جا شده است.
به گفته وی، عمده جابه جایی‌ها در بخش کالا از ابتدای سال تا کنون در استان از مبادی بندر امام، اهواز و دزفول بوده است. 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح نوسازی مینی بوس‌های فرسوده بالای ۳۰ سال در استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده بالای ۳۰ سال در خوزستان شناسایی شده‌اند.
به گفته وی، این مینی بوس‌ها برای نوسازی از ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و به ازای اسقاط مینی بوس فرسوده نیز ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می‌کنند. 
مرعشی با اشاره به اینکه عمر متوسط مینی بوس‌ها در خوزستان ۱۲ سال است، افزود: تعداد مینی بوس‌های بالای ۳۰ سال در خوزستان ۱۷۰ دستگاه برآورد شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اخیرا اعلام کرد: برآورد می‌کنیم که امسال ۱۴۵ میلیون مسافر در فصل تابستان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای یعنی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در کشور جابه‌جا شوند.
شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه معمولاً حمل و نقل عمومی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کل سفر‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: فقط در ۳ روز تعطیلات عید فطر از ترافیک‌شمارهای ما بیش از ۲۱ میلیون وسیله نقلیه عبور کردند که البته ترافیک‌شمار در تمام جاده‌ها نصب نشده است.
به گفته وی، در حمل و نقل عمومی نیز بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فقط در ۳ روز تعطیلات عید فطر عبور کرده‌اند و آمار ما بر اساس ابزاری است که در اختیار داریم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول