اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تابستان امسال صورت گرفت:

ورود بیش از 8 میلیون مسافر به گلستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ابتدای تابستان امسال تا نیمه شهریور ماه امسال، 8 میلیون و 497 هزار و 948 مسافر وارد گلستان شده‎اند.

ورود بیش از 8 میلیون مسافر به گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در این راستا، از این تعداد مسافر ورودی 504 هزار و 622 نفر در هتل‎ها، میهمانپذیرها، مدارس، کمپ‎ها و همچنین چادر‎های مسافرتی در پارک‎ها، حاشیه جاده‎ها و خیابان‎ها اقامت داشته‎اند.
وی با اشاره به وجود 20 هتل و 12 میهمانپذیر در استان گلستان اذعان داشت: در این مدت 248 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی بین راهی صورت گرفته که شامل 65 تشویق، تذکر و اخطار کتبی بوده که از این تعداد 48 مورد تذکر و 17 اخطار به واحدهای اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی استان ارائه شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین افزود: در این ایام تعداد 10 نمایشگاه صنایع دستی در استان نیز برگزار شده است.
عباسی خاطرنشان کرد: آمار ورودی مسافر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد امنیت، نظم و ایجاد محیطی سالم و رفاه نسبی خدمات شایسته‎ای برای مسافران فراهم آمده و شاهد رشد گردشگران و مسافران ورودی به نگارستان ایران باشیم.
وی از بازدید بیش از 33 هزار گردشگر از موزه‎ها و بناهای تاریخی گلستان، در تابستان امسال خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان امسال تا نیمه شهریور ماه امسال، تعداد 33 هزار و 473 مسافر و گردشگر، از موزه‎ها و بناهای تاریخی استان گلستان، بازدید کردند.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: دراین مدت 10 هزار و 711 گردشگر از موزه گرگان، 14 هزار و 286 مسافر از برج قابوس گنبدکاووس و 8 هزار و 476 نفر نیز از کاخ موزه گرگان بازدید کرده‎اند.
عباسی با اشاره به اینکه، موزه‎ها و اماکن تاریخی و باستانی استان گلستان، از جاذبه‎های مناسب گردشگری این استان به شمار می‎روند و در جذب گردشگران به این استان موثر هستند، خاطرنشان کرد: هر ساله آمار بی‎شماری از مسافران در ایام نوروز و تابستان از این آثار دیدن می‎کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: گردشگران ورودی به نگارستان ایران، ضمن بازدید از این آثار باستانی و دیدنی، با قدمت دیرینه و کهن این سرزمین آشنا شوند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان، با هدف فراهم کردن تسهیلات لازم و هماهنگی و تعامل بین تمام سازمان‎ها و دستگاه‎های دولتی و غیردولتی مرتبط با سفر تشکیل گردیده و برای مدت شش سال پیاپی به ریاست استاندار و قائم مقامی معاونت عمرانی و دبیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب 10 کمیته و حضور بالغ بر 50 دستگاه اجرایی و بسیج 20 هزار نفر نیرو فعالیت دارد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول