اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان خبر داد:

فعالیت 950 تاکسی آتش‌نشان در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: 950 تاکسی در کرمان به کپسول آتش‌نشانی مجهز شده‌اند و به عنوان تاکسی آتش‌نشان در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 950 تاکسی آتش‌نشان در کرمان
علی کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در سال گذشته با هماهنگی تاکسیرانی کرمان یک هزار کپسول آتش‌نشانی خریداری شد و رانندگان در یک دوره دو ساعته آموزش‌هایی را فرا گرفتند و کپسول‌های آتش‌نشانی به آنها تحویل داده شد.
وی بیان کرد: این رانندگان تاکسی آتش‌نشانان افتخاری هستند که در نقاط مختلف در صورت مشاهده حادثه با سرعت وارد عمل می‌شوند.
کردی گفت: اگر کپسول تاکسی‌های آتش‌نشان پس از حضور در یک حادثه خالی شود، سازمان آتش‌نشانی آن‌ها را به صورت رایگان شارژ می‌کند.
وی با اشاره به اینکه از رانندگانی که موجب کاهش حادثه شوند، تجلیل میِ‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته از سه راننده تاکسی آتش‌نشان فعال با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
کردی عوامل انسانی و بی‌احتیاطی را موجب آتش‌سوزی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه تعدادی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی است، عنوان کرد: اختلافات، دعواهای خانوادگی، سودجویی از خسارت‌های بیمه‌ای، مردم آزاری و خودسوزی از جمله این موارد است.
کردی بیان کرد: آتش‌سوزی تمام مراکز زباله در کرمان عمدی است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی کرمان به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، بیان داشت: در هر ایستگاه باید 30 تا 36 نفر نیرو حضور داشته باشند که ایستگاه‌های کرمان در این زمینه یک سوم کمبود نیرو دارند.
کردی افزود: ایجاد ایستگاه‌ها بر روی فرهنگ مردم تاثیر می‌گذارد و موجب احساس امنیت و آگاهی‌بخشی به مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه با افزایش سرعت عمل میزان خسارت کمتر می‌شود، گفت: توسعه ایستگاه‌ها موجب افزایش سرعت و در نهایت کاهش خسارت می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول