اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی:

فازهای در دست احداث پارس جنوبی مشکل منابع مالی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: فازهای در دست احداث پارس جنوبی مشکل منابع مالی ندارند.

فازهای در دست احداث پارس جنوبی مشکل منابع مالی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در منطقه ویژه اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد احداث تمام فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی هستیم و اهتمام وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت در تکمیل و راه‌اندازی این فازها بی‌نظیر است.
وی افزود: در کنار پارس جنوبی، شاهد تلاش خوبی برای توسعه و رشد پارس شمالی نیز هستیم و همه مسئولان در این مسیر نیز تلاش گسترده‌ای انجام داده‌اند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی از توافق با شرکت نفت فلات قاره ایران برای اختصاص زمین برای توسعه زیرساخت‌های برخی از میادین دریایی نفت و گاز ایران در منطقه پارس شمالی خبر داد و افزود: هم‌اکنون مکان‌یابی برای ساخت برخی از این تاسیسات آغاز شده است.
موسوی تصریح کرد: توافق‌های به عمل آمده برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه میدان گازی فرزاد A و B در منطقه پارس شمالی است اما با توجه به سیاست کلان وزارت نفت مبنی بر اولویت‌دار بودن توسعه میادین مشترک نفت و گاز، توسعه میدان‌های مستقل در اولویت دوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه وسعت منطقه پارس شمالی 16 هزار هکتار است، اضافه کرد: هدف از ایجاد این منطقه، پشتیبانی طرح توسعه سه میدان گازی گلشن، فردوسی و پارس شمالی و تعدادی از میادین نفتی منطقه خلیج فارس است.
موسوی در باره وضعیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، یادآور شد: اکنون برداشت‌هایی از این میدان صورت می‌گیرد و شریک ما در این میدان سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام داده و فاز‌هایی که این کشور بلوک‌بندی کرده، همان فاز‌هایی است که ما هم هدف‌گذاری کرده‌‌ایم؛ به هر حال برداشت ما تا سه سال آینده نه تنها با شریکمان مساوی می‌شود، بلکه حتی ممکن است از آنان نیز پیشی بگیریم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با تاکید بر اینکه فازهای در دست ساخت پارس جنوبی مشکل کمبود منابع مالی ندارند، از راه‌اندازی فازهای 15 تا 16 پارس جنوبی تا شش ماه دوم سال جاری خبر داد.
موسوی با تاکید بر اینکه طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی در دو بخش دریایی و خشکی هم سال آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی بزرگ‌ترین فاز پارس جنوبی در دو بخش فراساحلی و خشکی از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.
وی در باره اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین رفاه مردم منطقه و ساکنان محیط‌های پیرامون، یادآور شد: علاوه بر مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به بوشهر و منطقه عسلویه، بسیاری از پروژه‌ها و کمک‌های عام‌المنفعه از سوی این سازمان در قالب‌های مختلف به استان بوشهر و ساکنان بومی منطقه عسلویه، جم، دیر و کنگان ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول