اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور توسط نیروهای متخصص داخلی صورت گرفت؛

افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید فاز 1 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست فاز 1پارس جنوبی از افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید فاز 1 پارس جنوبی خبر داد.

افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید فاز 1 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، روح‌الله ضیغمی بعد از ظهر امروز در بازدید از پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی نماد پیشرفت و تعالی در صنعت نفت است و با تلاش مسئولان ارشد وزارت نفت در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در این منطقه مشاهده می‌شود.
سرپرست فاز 1پارس جنوبی از افزایش ظرفیت سکوی فاز 1 پارس جنوبی خبر داد و افزود: با اتمام پروژه افزایش ظرفیت تولید فراساحل سکوی شماره یک این فاز، از مهرماه امسال ظرفیت این سکو بیش از 25 درصد افزایش می‌یابد. ضیغمی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک پارس جنوبی، طبق برنامه تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد و مهرماه امسال وارد مدار تولید کشور خواهد شد.
وی اضافه کرد: پروژه اجرای طرح افزایش ظرفیت گازی سکوی فاز 1 پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور توسط نیروهای متخصص داخلی روی یکی از میادین گازی ایران انجام شده است.
ضیغمی یادآور شد: پس از گذشت چند سال از تولید گاز در فاز 1 پارس جنوبی، مطالعه جدیدی به منظور افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس قرار گرفت.
سرپرست فاز 1پارس جنوبی گفت: هدف از انجام پروژه افزایش ظرفیت تولید فراساحل فاز یک پارس جنوبی، افزایش ظرفیت سکوی تولید SPP1 از ظرفیت موجود به 1000 MMSCFD و امکان حفاری چند حلقه چاه جدید در آینده و افزایش تولید سکو است.
وی افزود: انجام فعالیت‌های مربوط به افزایش ظرفیت سکوها به دو پیمانکار شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت پیمانکاری بین‌المللی ایران (IGC) به عنوان پیمانکار فرعی واگذار شده است. 
ضیغمی ابراز داشت: اکنون همه فعالیت‌های مربوط به طراحی تفصیلی و مهندسی خرید مربوط به پروژه افزایش ظرفیت تولید فراساحل فاز یک پارس جنوبی به اتمام رسیده است.
سرپرست فاز 1پارس جنوبی با بیان اینکه تامین مواد و تجهیزات پروژه که یکی از بزرگترین چالش‌های پروژه بود انجام شده، گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده در تمام بخش‌ها، کالاهای مورد نیاز به بهترین شکل ممکن و از بهترین سازندگان داخلی و خارجی خریداری و به محل منتقل شده است.
ضیغمی متذکر شد: عملیات نصب تجهیزات در دریا از تاریخ اول تیر ماه سالجاری به مدت 90 روز آغاز شد.
وی گفت: نصب تجهیزات جدید به اتمام رسیده و هم‌اکنون فعالیت‌های مربوط به نصب تجهیزات برقی و ابزار دقیق در دست اجراست.
سرپرست فاز 1 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادی باید از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم و مسیر پیشرفت و افزایش بهره‌وری را طی کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول