اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نف و گاز پارس خبر داد:

سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلاری در پارس جنوبی در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: 16 میلیارد دلار تا پایان سال جاری در پارس جنوبی سرمایه‌گذاری می‌شود.

سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلاری در پارس جنوبی در سال 90
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، موسی سوری بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های در دست احداث پارس جنوبی اظهار داشت: سال جهاد اقتصادی در واقع سال پیشرفت همه‌جانبه در پارس جنوبی است و در این مسیر اقدامات اساسی انجام شده و اعتبارات لازم تامین شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تازه‌ترین توافق‌ها برای سرمایه‌گذاری و جذب بیش از 16 میلیارد دلار اعتبار مالی در طرح‌های پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد. 
سوری همچنین از نهایی شدن اختصاص دو منبع مالی خارجی به میزان دو میلیارد و 300 میلیون دلار خبر داد و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 100 میلیون دلار از این میزان تا دو هفته دیگر به پیمانکاران پروژه‌های پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.        
وی بیان داشت: وزیر نفت در مدت کوتاه تصدی وزارت نفت، تحول چشمگیری در بخش تامین مالی طرح‌های پارس جنوبی به وجود آورده است.
 مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: براساس توافق‌های انجام شده، 2 میلیارد دلار دیگر از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح‌های تولید گاز در پارس جنوبی تامین می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی در یک دوره زمانی سه تا چهار ماهه و حداکثر تا پایان سال جاری به پیمانکاران و سازندگان خارجی طرح‌ها‌ی پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.
سوری با اشاره به راهبردهای جدید صنعت نفت در زمینه به‌کارگیری اثربخش منابع مالی داخلی گفت: پیش‌تر در جریان برگزاری جلسه‌ای میان وزیر نفت، معاونان وزیر نفت و مدیریت شرکت نفت و گاز پارس با رئیس کل بانک مرکزی، توافق‌های موثری در زمینه هدایت منابع داخلی کشور به طرح‌های پارس جنوبی انجام شد که بر این اساس، اعتبارهای داخلی و خارجی قابل توجهی به سمت پارس جنوبی هدایت و مشکل اساسی طرح‌های توسعه پارس جنوبی برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: بانک ملت نیز پیش‌تر اعتباری معادل 400 میلیون دلار به فازهای 20 و 21 پارس جنوبی اختصاص داده است که دو تا سه ماه آینده، 700 میلیون دلار دیگر نیز از سوی این بانک به حساب طرح‌ها، واریز خواهد شد.
سوری با اشاره به پذیرش تعهد 6 میلیارد و 400 میلیون دلاری تامین مالی برخی فازهای این میدان مشترک از سوی بانک ملت و با تقدیر از تدابیر و  مدیریت هوشمندانه و متعهدانه بانک ملت افزود: امیدواریم تعامل و اقدام مدبرانه و راهبردی بانک ملت در پشتیبانی از منافع و اهداف ملی در طرح‌های توسعه میدان مشترک پارس جنوبی و دلسوزی کارشناسان متعهد این بانک، به عنوان سرمشق و الگوی همکاری سایر بانک‌های کشورمان با میدان مشترک پارس جنوبی قرار گیرد.
وی ابراز داشت: برای موفقیت و سربلندی در پارس جنوبی باید دست به دست هم بدهیم و باید تمام موانع را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول