اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کاشان خبر داد:

اجرای مرحله نخست مرمت چشمه سلیمانیه کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کاشان از اتمام مرحله نخست عملیات مرمت و بازسازی چشمه سلیمانیه باغ تاریخی فین کاشان خبر داد.

اجرای مرحله نخست مرمت چشمه سلیمانیه کاشان
جواد امان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: در مرحله نخست عملیات مرمت و بازسازی چشمه سلیمانییه فین کاشان، حفر پیشه کار به طول 100 متر به همراه یک حلقه چاه و ریزش‌برداری انجام شد.
وی افزود: برای انجام این مرحله از بازسازی و مرمت چشمه سلیمانیه فین کاشان بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 72 میلیون ریال آن را جهاد کشاورزی کاشان و مابقی را بهره‌برداران تأمین کرده‌اند. 
مدیر جهاد کشاورزی کاشان یکی از ویژگی‌های چشمه سلیمانیه فین کاشان را میزان ثابت و یکسان آبدهی در فصول پرباران و کم‌باران ذکر و تصریح کرد: دبی آب چشمه سلیمانیه فین کاشان حدود 360 لیتر در ثانیه است که این میزان دبی همیشه ثابت است.
وی دومین ویژگی آن را دمای آب ثابت 10 درجه سانتی‌گراد در تمام فصول سال دانست و افزود: در زمستان که محیط سرد است آب گرم  و در تابستان که محیط گرم است آب خنک به نظر می‌رسد.
امان‌پور خاطرنشان کرد: برای نخستین بار به دلایل نامعلوم در یک اتفاق نادر چشمه سلیمانیه فین کاشان با کاهش حجم آبدهی روبه‌رو شد و آبدهی آ ن به مقدار 150 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
به گفته وی در حال حاضر میزان آبدهی چشمه سلیمانیه فین کاشان از 360 لیتر در ثانیه به 200 لیتر در ثانیه کاهش یافته ‌است.
وی مقدار زمین‌های زارعی و باغی زیر پوشش چشمه سلیمانیه را هزار هکتار دانست و عنوان کرد: عمده محصولات زیر پوشش آبیاری این چشمه انار و سیاه درخت "قیسی، زردآلو، آلوچه " است.
چشمه سلیمانیه 7 هزار سال قدمت دارد و دارای ویژگی‌هایی است که برخی آن را معجزه حضرت سلیمان می‌دانند که البته این قضیه قابل اثبات نیست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول