اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

دومین چشمه آب شور جهان دارای حریم 20 هکتاری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: دومین چشمه آب شور جهان به نام «سورت» مازندران دارای حریم 20 هکتاری شد.

دومین چشمه آب شور جهان دارای حریم 20 هکتاری شد
اسدالله محمدپور در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در مورد آخرین اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در مورد چشمه آب معدنی سورت اظهار داشت: استانداری مازندران روی این مسئله متمرکز شده و حتی در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی که با حضور استاندار مازندران برگزار شد روی این مسئله تمرکز شده بود.
وی با اشاره به اینکه باید از تخریب و بهره‌برداری نامناسب از این چشمه آب معدنی جلوگیری شود، گفت: براساس آخرین تصمیم‌ها بهره‌برداری تا حریم 20 هکتاری اطراف چشمه ممنوع است و در این بخش تعیین حریم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از فعال شدن دو معاونت میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری در این زمینه خبر داد.
 
* پیگیری مهر اصالت ضرورت انکارناپذیر
وی در مورد وظایف این اداره کل در صیانت از صنایع دستی هر منطقه و استان به عنوان یک فرهنگ بومی عنوان کرد: صیانت از صنایع دستی یکی از محورهای فعالیت این اداره کل است که در این بخش متناظر با کار صیانت، حمایت، آموزش و پژوهش، فروش و بازرگانی صنایع دستی تولیدی هر منطقه نیز تعریف شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه پیگیری مهر اصالت و دفاع از صنایع دستی بومی هر منطقه ضرورت انکارناپذیر است در مورد معرفی صنایع دستی یک منطقه و استان به نام منطقه و استان دیگر گفت: اگر در هر گوشه‌ای کسی تخلف کند با اطلاع‌رسانی روند کار را پیگیری و حق معنوی از دست رفته صیانت می‌شود. 
  
* بخشی از آثار ملی که به حال خودشان رها می‌شوند به دلیل کمبود اعتبارات است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در مورد راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی استان در پارکینگ نیمه ساخته در خیابان قارن ساری ابراز داشت: راه‌اندازی این نمایشگاه جزو تقویم کاری این اداره کل نبوده و توسط بخش خصوصی با مجوز این اداره کل ایجاد شد، ولی در مجموع نمایشگاه معتبری نبوده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد ملاک و اقدامات این اداره کل برای ثبت یک اثر به عنوان اثر ملی اضافه کرد: فرآیند ثبت آثار از مرحله شناسایی شروع می‌شود و تا مرحله احیا و ثبت در فهرست آثار ملی پیش می‌رود.
محمدپور با اعلام اینکه با ثبت یک اثر در فهرست ملی در صورت داشتن مالک و یا متولی این بخش مسئول حفاظت است، متذکر شد: به عنوان نمونه بقاع متبرکه از این دست آثار هستند که توسط میراث فرهنگی ثبت ملی می‌شوند و بقیه اقدامات در اختیار اداره اوقاف قرار می‌گیرد.
این مسئول در مورد رها شدن بعضی از آثار ثبت ملی شده در استان اذعان داشت: بخشی از آثار ملی که به حال خودشان رها می‌شوند به دلیل کمبود اعتبارات این اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول