اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

مدیریت منابع آب بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: مدیریت منابع آب بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

مدیریت منابع آب بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زیرراهی ظهر امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان آب منطقه‌ای با تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف از فرصت‌ها و مشکلات منابع آب برای مردم اظهار داشت: مدیریت منابع آب بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: تا وقتی که مردم مسائل و مشکلات منابع آب را ندانند، نباید از آنها انتظار داشت در مدیریت مسائل حساس و راهبردی برنامه‌های بلند مدت و میان مدت منابع آب مشارکت کنند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: اطلاع‌رسانی شفاف و آگاهی بخشی بدون ابهام به مردم در مورد مسائل و مشکلات آب لازمه جذب مشارکت و تعامل آنها با مدیران منابع آب برای حل این مسائل است.
زیرراهی اضافه کرد: منابع آب‌های زیرزمینی محدود هستند و همین منابع محدود در طول صدها هزار سال شکل گرفته است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: منابع محدود آب‌های زیرزمینی اگر بی‌حساب و بدون برنامه مصرف شود، جبران خسارت ناشی از آن هزاران سال زمان نیاز دارد و در بسیاری از موارد این خسارات غیر قابل جبران خواهد بود.
زیرراهی افزود: منابع آب‌های سطحی نیز در دوره‌های متوالی خشکسالی بسیار کم و محدود می‌شود و مدیریت یکپارچه منابع آب را می‌طلبد که جذب مشارکت بهره‌برداران لازمه تحقق این امر است.
وی بیان داشت: با اصلاح شیوه آبیاری می‌توان گام‌های بسیار مهمی برای صرفه جویی، مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از باغداران و کشاورزان استان خواست تا در راستای مصرف بهینه آب این شرکت را یاری دهند.
زیرراهی بیان داشت: حدود 93 درصد آب‌های سطحی و زیر زمینی شیرین استان به مصرف کشاورزی می‌رسد که مقدار زیادی از این آب‌ها به صورت غرقابی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به همین علت راندمان آب کاهش می‌یابد.
این مسئول، باغداران را صاحبان اصلی تاسیسات و شبکه‌های آبیاری عنوان و تصریح کرد: هر چه حضور مردم و مشارکت آنان در نگهداری از تاسیسات پررنگ‌تر باشد، شبکه‌ها و تاسیسات آبیاری دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت حریم کانال‌ها و شبکه آبیاری استان توسط بهره‌برداران، افزود: به منظور حفظ حریم و صیانت از کانال‌ها، از هرگونه برداشت خاک از دیواره‌های حایل اطراف کانال‌ها در سطح شبکه‌های آبیاری استان هرمزگان جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول