اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی آب و فاضلاب همدان خبر داد:

اتمام جابه‌جایی خطوط آب چهارراه پژوهش همدان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام جابه‌جایی خطوط آب در چهارراه پژوهش همدان خبر داد.

اتمام جابه‌جایی خطوط آب چهارراه پژوهش همدان
سیامک معین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از اتمام جابه‌جایی خطوط آب در چهار راه پژوهش خبر داد و اظهار کرد: پروژه جابه‌جایی خطوط انتقال آب چهارراه پژوهش از اواخر اردیبهشت ماه سال 90 و ابتدای خرداد ماه شروع شد که جابه‌جایی به علت احداث تقاطع غیر‌همسطح بود که همکاران ما در شهرداری پیگیری می‌کردند.
وی تصریح کرد: در ابتدای کار موانع زیادی سر راه بود چرا که چهارراه پژوهش که از تراکم بالایی برخوردار بود، فضای کافی برای جابه‌جایی خطوط وجود نداشت.
مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اهمیت خطوط موجود در چهارراه پژوهش ابراز کرد: 70 درصد آب شهری از این خطوط تأمین می‌شود، به طوری که یک خط 900 میلی‌متر فولادی، دو خط 600 میلی‌متر چدنی و یک خط برگشت چدنی 600 میلی‌متری در این چهارراه وجود داشت که چهار خط اصلی شرکت اب و فاضلاب را شامل می‌شد.
‌وی با اشاره به اینکه جلساتی در سال‌های گذشته برگزار شد و در اواخر سال 88 و 89 توسط مدیران شهرداری و شرکت آب و فاضلاب پیگیری شد، افزود: حجم کاری در این پروژه به طوری بود که مدیران تصمیم بر انتخاب مشاور داشتند و تا حضور مستمر داشته و راهکارهایی برای آن داشته باشد.
معین خاطرنشان کرد: پس از طراحی‌ها و ویرایش این طرح و پیمایش آن ناچار به انتخاب مسیر از داخل دانشگاه بوعلی شدیم که با توافق‌هایی که شکل گرفت، خطوط را در آن مکان اجرا کردیم.
وی با اشاره به اجرای کار در چند فاز بیان کرد: اجرای خطوط در چند‌ فاز انجام شد چرا که ترافیک‌های سنگین روزهای تعطیل را داشتیم و این منطقه در منطقه تفریحی شهر به حساب می‌آمد.
مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: این اقدامات در تقاطع شهید فهمیده در سه فاز، در پارک مردم دو فاز و در دانشگاه دو فاز اجرا شد که با همکاری راهنمایی و رانندگی اتصال‌ها صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه کار بدون ایرادی در هفته گذشته به پایان رسیده و سه خط به مدار بهره‌برداری رسیدند، عنوان کرد: در مجموع یک هزار و 800 متر جابه‌جایی خطوط صورت گرفت و در مدت نزدیک به چهار ماه به اتمام رسید.
معین با اشاره به جابه‌جایی 3 هزار و 600 متری خطوط لوله آب اظهار کرد:‌ در این پروژه سه خط جدید ایجاد کردیم که برای اجرای آن 14 میلیارد ریال هزینه شد که عمده آن برای خرید لوله‌های آب بود.
وی در خصوص همکاری و پرداخت هزینه‌ها از سوی شهرداری همدان خاطرنشان کرد:‌ توافقات بر این مبناست که هرینه را شهرداری دهد به طوری که تاکنون مقداری از آن پرداخت شده است، اما شرکت این اقدام را در زمانی که اعتباری نداشت انجام داد.
مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان تصریح کرد: در روزهای آینده جابه‌جایی خط فاضلاب نیز در چهارراه پژوهش آغاز می‌شود که این امر یک ماه طول می‌کشد.
انتهای پیام/ج20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول