اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

مدیریت در نظام آموزش و پرورش براساس مغز و اندیشه است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: مدیریت در نظام آموزش و پرورش مدیریت میز و کاغذ نیست بلکه مدیریت مغز و اندیشه است.

مدیریت در نظام آموزش و پرورش براساس مغز و اندیشه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید ضیاء موسوی صبح امروز در گردهمایی مدیران مقاطع مختلف تحصیلی مدارس شهرستان سمیرم از مدیریت به عنوان یک فن و هنر یاد کرد و بیان داشت: یک مدیر موفق به عنوان رهبر آموزشی و رهبر معنوی آموزشگاه باید تلاش کند تا در حوزه کاری خودش به درستی و صداقت مدیریت کند.
وی افزود: مدیریت در نظام آموزش و پرورش مدیریت میز و کاغذ نیست بلکه مدیریت مغز و اندیشه است.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به تحولات اخیر در آموزش و پرورش اظهار داشت: تهیه طرح سند ملی آموزش و پرورش بر اساس مطالعات دقیق کارشناسان تنظیم شده که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و با انجام اصلاحات در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و مصوب شده است.
وی اضافه کرد: برای اجرای این سند ملی که بر اساس نقشه جامع ملی تهیه شده نیاز به همکاری مدیران است و چنانچه با دستورالعمل‌ها دلایل و محتوای طرح‌ها آشنا نباشد با موفقیت اجرا نمی‌شود.
موسوی ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی، ایجاد مجتمع‌های شهری و روستایی و نیز شیفت صبح قرار دادن مدارس ابتدایی را از جمله تحولات بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس لازم است تمام دستگاه‌های فرهنگی به بحث اوقات فراغت دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم اضافه کرد: اوقات فراغت همچون شمشیر دولبه‌ای است که فرصت‌ها و تهدیدهایی را به همراه دارد و نیاز است با برنامه‌ریزی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از فرصت‌های پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کنیم.
در ادامه این جلسه معاون توسعه و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش سمیرم با تاکید بر ثبت نام تمام دانش‌آموزان در سامانه الکترونیکی شما گفت: بر اساس گزارشات تاکنون شهرستان سمیرم رتبه دوم ثبت در سایت را در استان دارد.
حبیب الله طغرایی تصریح کرد: بگفا سامانه الکترونیکی بررسی کنترل نیروی انسانی در آموزش و پرورش کشور است.
وی خطاب به مدیران اظهار داشت: مدارس را به انبار وسایل مدرسه تبدیل نکنید و آنچه که نیاز ندارید به مدارس دیگر تحویل دهید.
معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم نیز در ادامه از موفقیت مجتمع روستایی ولایت به عنوان مجتمع نمونه استانی یاد کرد و گفت: تفاوت مجتمع‌های روستایی و شهری در این است که مدیران مجتمع‌های شهری مستقل از مدیران مدارس بوده، در حالی که مدیران مجتمع روستایی یکی از مدیران مدارس است.
محمد حسن صابری وضعیت آموزشی شهرستان را مطلوب ندانست و اظهار داشت: تلاش ما باید بر این باشد که با استفاده از توانایی‌های دبیران، مدارس را بر اساس دانایی پیگیری کنیم.
وی همچنین با ابراز نگرانی از توزیع نامتوازن دانش‌آموزان در برخی رشته‌ها گفت: هم اکنون تراکم شدید دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی است که با ادامه این روند در آینده بیشترین آمار بیکاری را فارغ‌التحصیلان این رشته دارند.
معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در حال پیشرفت به صنعتی شدن است و نیاز به نیروی فنی در آن دیده می‌شود باید دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی هدایت کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه، برنامه‌ریزی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان هشت ساعت و در بقیه ایام شش ساعت است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول