اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان:

نشر فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و بین اقشار مختلف به‌ عنوان یک ضرورت مطرح است.

نشر فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است
آیت‌الله علی‌اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن روز دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: مسئولان به ‌ویژه متولیان امور فرهنگی باید به موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان به ‌عنوان یک ضرورت اجتماعی بنگرند تا اینکه بین دو نسل شکاف ایجاد نشود.
وی افزود: باید آرمان‌های دفاع مقدس از جمله شهادت‌طلبی، ایثارگری، فداکاری و... به‌ شکل گسترده در جامعه ایرانی اسلامی نهادینه شود تا اینکه جوانان از دستاوردهای شهدا به‌ شکل موثر در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که آمال و آرمان‌های شهدای جنگ تحمیلی در لایه‌های زیرین جامعه زنده و پویا باشد اقشار مختلف مردم در نتیجه نهادینه شدن این فرهنگ بیش از بیش مقام شامخ ایثارگران و آزادگان در قید حیات را پاس می‌دارند و هیچ‌گاه آنها را به فراموشی نمی‌سپارند.
وی در ادامه بر لزوم آگاه‌سازی جوانان با نسل دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در صورتی که فرزندان ملت با شخصیت، آمال و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند، آنها را به عنوان الگو و سرمشق برای زندگی خود انتخاب می‌کنند چه‌ بسا چهره‌های برجسته دیگر در ذهن آنها مطرود شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به خیزش مسلمانان علیه حکومت‌های مستبد نیز اشاره کرد و افزود: بدون شک در این کشورها توسط جوانانی مسلمان و آزاد اندیش پیام انقلاب فراگیر شد تا جایی که ملت کشور خود را برای خیزش علیه حکومت‌های خودکامه ترغیب کردند به‌ طوری که کشور ما هم با حضور جوانانی انقلابی تاکنون پایدار و سرافراز به حیات سیاسی خود ادامه داده، از این پس نیز در مقابل ملل زیاده‌خواه نیز هیچ‌گاه از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی اشاره کرد و متذکر شد: مردم ایران اسلامی از ابتدای پیروزی رسیدن انقلاب تاکنون همواره در حال جهاد و تلاش برای ساختن کشور خود و غلبه بر دشمنان خود بودند به‌ طوری که در سال‌های نخستین انقلاب با آغاز جنگ تحمیلی با حضور در میادین نبرد حق علیه باطل معنا و مفهوم جهاد را تجلی بخشیدند بعد از آن هم در خاکریز جنگ نرم برای نابودی دشمنان پرداختند هم‌اکنون برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی جهاد می‌کنند تا موانعی مانند تحریم اقتصادی و... را از مسیر توسعه کشور بردارند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول