اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرکرد:

دفاع مقدس تا همیشه تاریخ گواه سربلندی ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دفاع مقدس حماسه‌ای است که تا همیشه تاریخ نشانه سربلندی و افتخار ایران اسلامی بوده و دلاوری‌ها و افتخارات جوانان برومند این مرز و بوم را برای همگان تداعی می‌کند.

دفاع مقدس تا همیشه تاریخ گواه سربلندی ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: انسان در هر حالی باید مواظب باشد که مرتکب گناه نشود و با امر به معروف و نهی از منکر مانع از رواج بدی‌ها و گناهان در جامعه شود.
وی ادامه داد: تقوا و پرهیزکاری بهترین ابزار و وسیله‌ای که به واسطه آن می‌توان از دام گناهان در امان ماند و به مقام قرب الهی دست پیدا کرد.
فاطمی در ادامه به روایاتی از حضرت رسول (ص) اشاره کرد و گفت: انسان‌های جوانمرد و با مروت در دین اسلام و در محضر خدا و رسولش، حضرت محمد (ص) از منزلت و جایگاه والایی برخوردارند و بر همین اساس برای این دسته از افراد ویژگی‎هایی قائل شده‌اند.
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: تلاوت قرآن کریم، آباد کردن مساجد و حضور در این اماکن مقدس، انتخاب برادران دینی مؤمن، بذل و بخشش از زاد و توشه خود در سفر، خوش‌اخلاقی و شوخی کردنی که همراه با معصیت و گناه نباشد از ویژگی‌های انسان‌های باشخصیت و جوانمرد است.
فاطمی تصریح کرد: بر همین اساس باید کوشید تا این صفات و ویژگی‎های پسندیده را در خود ایجاد و تقویت کرد و در عمل به آنها اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.
وی بر ضرورت تلاوت روزانه  قرآن کریم تاکید کرد و گفت: انسان‌های مؤمن و خداشناس باید حداقل روزی 50 آیه مبارکه از قرآن کریم را تلاوت کنند و با این کتاب مقدس انس بگیرند.
فاطمی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: در آستانه سالگرد حماسه جاویدان دفاع مقدس قرار داریم، روزهایی که هرچند در داغ از دست رفتن جوانان غیور کشور ناراحت هستیم اما به آن مفتخر بوده و آن را نشانه لطف و رحمت الهی می‌دانیم.
امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: دفاع مقدس حماسه‌ایی است که تا همیشه تاریخ نشانه سربلندی و افتخار ایران اسلامی بوده و دلاوری‌ها و افتخارات جوانان برومند این مرز و بوم را برای همگان تداعی می‌کند.
فاطمی در بخش دیگری از خطبه‎ها به شروع سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی قرار داریم که آن را به همه تبریک گفته و امید می‎رود در این سال شاهد تلاش و مجاهدت بیش از پیش دانش‌آموزان و دانشجویان در امر علم‎آموزی باشیم.
وی از مربیان و اولیای آموزش و پرورش و خانواده‌ها خواست تا با تربیت صحیح و دقت و توجه به رفتار و گفتار خود، دانش‎آموزان را برای کسب علم و دانش آماده و الگوهایی مناسب برای آنها در زندگی باشند.
فاطمی در پایان ضمن تبریک به حجت‌الاسلام نکونام، امام جمعه جدید شهرکرد برای ایشان از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روزافزون خواستار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول