اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

دفاع مقدس اوج شکوه و عظمت مومنان انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز، دفاع مقدس را اوج شکوه و عظمت مومنان انقلاب اسلامی دانست.

دفاع مقدس اوج شکوه و عظمت مومنان انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس اوج شکوه و عظمت مومنان انقلاب است و بالاترین درس نظری، عملی، تربیتی و تهذیبی است که جوانان این مرز و بوم را چون سروی سرفراز روی پا نگه داشته است.
برهان اظهار داشت: امام راحل خود تجسم دفاع مقدس بود زیرا هویت و شاکله شخصیتی امام، رود خروشان عدالت علیه خار و خس ظلم‌ها و نامروتی‌ها در رودخانه تاریخ و کوه آتش‌فشان برائت علیه کفار و منافقان بود.
امام جمعه مهریز گفت: بر همین اساس آنچه که در اوایل انقلاب رخ داد نیز دفاع مقدس بود زیرا انقلاب ما نوری در ظلم و جهالت زمان بود از این‌رو می‌توان از این واقعه بزرگ نیز به عنوان دفاع مقدس یاد کرد.
برهان یادآور شد: جنگ تحمیلی که آتش بیار معرکه‌اش آمریکا و اروپا و جهان کفر و نفاق و کشورهای وامانده و ذلیل منطقه بودند، پدیده‌ای شوم بود اما مقاومت سلحشوران و بیداردلان و عابدان شب و شیردلان روز که حسرت شکایت از دردهای خود را بر دل سنگدلان بعثی در هشت سال دفاع مقدس گذاشتند، دفاعی مقدس بود.
وی تصریح کرد: این دفاع به اندازه‌ای مقدس بود که حتی داغ گرفتن یک وجب از سرزمین و میهن اسلامی را بر پیشانی کفر جهانی زد.
برهان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها حرکت ارزشمندی است گفت: در اسلام در مورد کمک به نیازمندان سفارش زیادی شده است و مردم باید به این مسئله مهم توجه جدی داشته باشند.
وی عنوان کرد: کار کمیته امداد، کار مقدس و ارزشمندی است و برخی فراخوان‌های این نهاد نظیر جشن رمضان و جشن عاطفه‌ها باعث ایجاد همبستگی ملی و تلطیف فضای عمومی جامعه می‌شود.
برهان اظهار داشت: زیبایی این کار بیشتر به این است که می‌شود در آن اوج ایمان و باور را دید و از آن لذت برد و باید این نکته در انسان نهادینه شود که کمک به همنوع ذاتا فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به وجه الله است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول