اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صندوق بیمه اجتماعی عشایر خراسان جنوبی:

1931 خانوار روستایی و عشایری نهبندان بیمه‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تا کنون تعداد یک هزار و 931 خانوار روستایی و عشایری شهرستان نهبندان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

1931 خانوار روستایی و عشایری نهبندان بیمه‌اند
محمود کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان در ارتباط با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اظهار داشت: این صندوق تامین کننده خدمات بیمه‌های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان توام با کرامت و منزلت برای تمامی آحاد جامعه هدف با حفظ تعادل در منابع و مصارف است.
وی گسترش بیمه روستاییان و عشایر به افراد مشمول، جمع‌آوری و تمرکز مجموع وجوه موضوع صندوق و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه جاری و ذخیره شده را از عمده وظایف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد.
مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: شرایط عضویت در این صندوق سکونت در روستا یا مناطق عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه و دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان است.
کاظمی با بیان اینکه میزان حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر 15 درصد است، تصریح کرد: از این میزان حق بیمه پنج درصد آن را بیمه‌گذار و 10 درصد دیگر نیز توسط دولت پرداخت و تامین می‌شود.
وی مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری را از مزایای عضویت در این صندوق دانست و افزود: چنانچه سن افراد بیمه شده 65 سال و سابقه پرداخت بیمه به مدت 15 سال را داشته باشند می‌توانند بازنشسته شوند.
مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شهرستان نهبندان تعداد 4 هزار و 721 خانوار مشمول بیمه شدن در این صندوق هستند، اظهار داشت: تاکنون تعداد یک هزار و 931 خانوار روستایی و عشایری این شهرستان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.
کاظمی اضافه کرد: از این تعداد بیمه شده در نهبندان تعداد یک‌هزار و 319 خانوار بیمه شده عادی، 551 خانوار از کمیته امداد امام خمینی(ره) و 61 خانواده از بهزیستی معرفی شدند.
وی گفت: تا کنون 41 درصد جمعیت مشمول بیمه در این صندوق در سطح شهرستان نهبندان زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفتند.
مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی جمعیت مشمول عضویت این صندوق در استان که در رده سنی 18 تا 55 سال قرار دارند، را 40 هزار و 470 خانوار دانست و تصریح کرد: از سال 84 تا پایان سال گذشته  تعداد 18 هزار و 200 خانوار از این محل بیمه شدند.
مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه این میزان بیمه شده معادل 45 درصد جمعیت مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی است، افزود: در این زمینه خراسان جنوبی توانسته رتبه ششم کشور را از آن خود کند.
کاظمی یادآور شد: در حال حاضر تعداد 340 سرپرست خانوار زیر پوشش این بیمه در خراسان جنوبی فوت شدند که بازماندگان و اعضای خانواده‌هایشان از حقوق و مستمری این صندوق برخوردار می‌شوند.
وی در ادامه از تمامی مسئولان به ویژه اصحاب رسانه، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نهبندان خواست تا بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را در سطح شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول