اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی فارس خبر داد:

بیمه شدن 1000 هنرمند صنایع دستی فارس

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه بیش از یک‌هزار هنرمند صنایع دستی در سال جاری در این استان بیمه شده‌اند، گفت: بیمه شدگان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار و برای آنها سابقه اشتغال نیز احتساب شده و بازنشست می‌شوند.

بیمه شدن 1000 هنرمند صنایع دستی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حبیب شهبازی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی هنرهای دستی شیراز، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان علاقمند به فراگیری رشته‌های هنری صنایع دستی با بیان اینکه این معاونت به منظور حفظ، احیا و ترویج رشته‌های صنایع دستی و رشته‌هایی که در حال منسوخ شدن هستند، در سال جاری اقدام به برگزاری کلاس‌های رایگان صنایع دستی کرده است، اظهار داشت: 2 هزار و 320 هنرجو در این کلاس‌ها ثبت‌نام و مشغول فراگیری هستند.
وی افزود: کلاس‌ها در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار شده است و هنرجویان پس از پایان دوره در آزمون مربوطه شرکت کرده و گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند.
معاون صنایع دستی فارس در ادامه به طرح بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی و تکمیلی و دو سال اشتغال و تولید و کارت صنعتگری می‌توانند مراحل بیمه شدن خود را طی کنند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از یک‌هزار نفر از صنعتگران بیمه شده‌اند، اضافه کرد: بیمه شدگان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار و برای آنها سابقه اشتغال نیز احتساب شده و بازنشست می‌شوند.
این مسئول ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت و آسودگی هنرمندان و رفاه نسبی آنان را از مزایای این طرح دانست و گفت: با اجرایی شدن طرح بیمه هنرمندان شاهد ایجاد انگیزه بیشتر در صنعتگران هستیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول