اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود؛

برپایی کرسی‌های قرآنی در شهرستان‌های خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته دفاع مقدس کرسی‌های قرآنی در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی از جمله فردوس، قاین و درمیان برگزار می‌شود.

برپایی کرسی‌های قرآنی در شهرستان‌های خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس جمعه‌شب در بررسی برنامه‌های قرآنی در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: کرسی تلاوت با حضور قاریان برتر شهرستان همزمان با هفته دفاع مقدس در مسجد ۱۴معصوم (ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد مرادی با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرایی کردن این فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند«یاد بگیریم که جلساتی داشته باشیم فقط برای شنیدن کلام ‌الله» افزود: ۳۰ کرسی تلاوت هفتگی قرآن کریم در طول سال با حضور قاریان برتر استان و شهرستان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری کرسی تلاوت را عطرآگین کردن فضای جامعه با شمیم قرآن و ارتقای سطح علمی قاریان قرآن دانست.
مرادی از برگزاری جلسه آموزشی صوت و لحن قرآن کریم در محل موسسه قرآنی نورالثقلین فردوس برای آماده شدن قاریان شهرستان برای تلاوت در این محفل نورانی خبر داد.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی قاین نیز گفت: موسسه قرآنی یاس نبی آرین‌شهر در شش ماهه نخست امسال ۱۳ کلاس آموزشی قرآن کریم برگزار کرد.
حجت‌الاسلام هادی نبئی افزود: این موسسه در برگزاری کلاس‌های قرآن تاکنون موفقیت چشمگیری داشته و کلاس‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ سطح یک و دو را  در محل موسسه واقع در پارک شهدای گمنام برگزار کرده و استقبال خوبی از این کلاس‌ها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: با وجود درخواست مدیر این موسسه مبنی بر اختصاص بودجه برای افزایش آمار کلاس‌ها، به دلیل کمبود اعتبار این اداره دیگر قادر به تامین کلاس‌های بیشتر نبوده و این موسسه برای اول مهر اقدام به ثبت نام کلاس پیش‌دبستانی به صورت خودگردان کرده است.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی درمیان نیز از شناسایی و ساماندهی فعالان قرآنی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد هادی نودهی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع قرآن پژوهی و فعالیت‌های قرآنی در جامعه، طرح شناسایی کلیه فعالان قرآنی شهرستان درمیان در دستور کار قرار گرفته است.
وی ضمن تأکید بر انجام این طرح یادآور شد: پس از اتمام مراحل مقدماتی این طرح، برای شناسایی فعالان قرآنی از توانمندی‌های مخاطبین در زمینه‌های مختلف قرآنی طبق نیازهای شهرستان استفاده می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول